CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 25 apr 2024 11:09

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 304 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: naar de weegbrug geweest
BerichtGeplaatst: 03 aug 2014 22:23 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 mei 2007 21:21
Berichten: 1584
Woonplaats: Mol
Ben eens naar de weegbrug geweest om te weten hoeveel de MH weegt op dit moment.
Toen hij van de dealer kwam woog hij 3.260 Ton .
Het is een mclouis souvereign model s80 met een lengte van 7m38.
Ik heb hem met een maxi chassis van 4.2 Ton genomen en 130 pk en luchtvering op de achteras.(was verplicht om hem te kunnen invoeren)

Momenteel is hij gevuld met volle watertank , 2 rode volle LPG tanks, extra reservewiel 16 inch , 80 % diesel, 2 elektrische fietsen, 15 liter drinken, een beetje eten, potten pannen messen vorken ..... Een extra opleg schuimmatras van 6 cm , beddengoed, wat kleren, toiletgerief' , handoeken en de nodige camper plaats boeken, 2 lichtgewicht stoelen, tafel voor buiten uit aluminium , Aansluitkabel en kleine platte waterslang.
Zelf weeg ik een klein beetje meer dan 75 kg en zat er maar alleen in bij het wegen.
Verder staat er nog een luifel op. Geen TV of schotelantenne.
Totaal gewicht was 3640 kg.
Hierbij moet dus nog een 2de persoon bijkomen.
Was dus niet slecht om hem op 4.2 ton te nemen. Hoe iemand onder de 3.5 ton kan blijven met een MH van 7.35 meter is mij een raadsel. Natuurlijk neemt niet iedereen een volle watertank en 2 flessen LPG en elektrische fietsen mee . Een maxi chassis met 16 inch weegt natuurlijk ook meer dan een gewoon chassis met 15 inch velgen. Een reservewiel vind ik wel nodig en tegenwoordig zit dat er ook niet meer bij , wel een compressorkit .

Achteras belasting mag 2400 kg zijn en is nu 2040 kg.
Vooras mag 2100 zijn en is nu ongeveer 1600 kg.

Kan dus met een gerust hart rondrijden en moet geen schrik hebben moesten ze hem eens een zeldzame keer onderweg wegen.

Grt, Guy

_________________
Fiat Ducato X250 - 2.3 liter 130pk Mc Louis Sovereign 80 4,25T


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 303 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 304 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Julien, mobilhome, PaulenDenise, roeve, rolu


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling