TomDV schreef:
In Rotselaar is er zo een rotonde die echt 20p% concentratie vraagt, zelfs met de wagen.
Gelukkig gaat deze binnenkort aangepakt worden (na 20 jaar)
Rij maar eens even rond met streetview.
Op die bewuste rotonde is dit jaar nog een dodelijk ongeval gebeurd met een fietser. Probleem daar is ook dat er dikwijls een file staat en je graag zo snel mogelijk die rotonde op rijdt als het eindelijk aan u is..
Het is niet altijd makkelijk, ik kom er geregeld, je moet verdorie goed uit je doppen kijken als ze (snel) aangefietst komen en zo zijn er nog veel "fietsonveilige" rotondes.
Wat ik wel vaststel is dat de kennis van de wegcode bij sommige professionele chauffeurs bedroevend is. Trucks die inhalen bij regenweer bijvoorbeeld zie ik wel elke keer opnieuw als het regent.
Chauffeurs die de wegcode wel kennen en doorrijden om in te voegen tot het einde van de wegversmalling wordt soms de pas afgesneden door op 2 baanvakken te gaan staan door iemand die vindt dat je geen recht hebt hem/zij voorbij te rijden als hij/zij wel al stil staat. Of, ook een veel voorkomende, geen plaats laten om in te voegen (ritsen) als iemand tot het einde van de invoegstrook rijdt.
Gisteren stond ik met mijn "camionneke" in de file aan de werken ter hoogte van Wilsele, de reddingsstrook is ook ver te zoeken.
Dat sommige gefrustreerde automobilsten zo een gedrag vertonen zal wel altijd blijven zeker maar beroepschauffeurs horen de wegcode te kennen en toe te passen.
let wel op de invoegstrook van een autosnelweg, heb je GEEN voorrang....velen gaan uit hoffelijkheid naar de middenrijstrook om degen op de inloopstrook te laten invoegen, doch dit moet niet...( je ziet dan vele ongenoegens, als ze achter jou dan invoegen). Als ik plaats heb in het midden, zal ik dat doen, maar ik ga niet gaan afremmen om ze te laten invoegen, wanneer ik niet kan opschuiven naar het middenvak....rij met een C camper, dus rij 90km/hr...