Vrienden van mij zijn tijdens de herfstvakantie naar het zuiden van Frankrijk gereden. Dit heb ik van hen vernomen. Sinds kort zijn de tolhuisjes uitgerust met elektronisch materiaal, dit om alles te versnellen.
Meestal zal een mh in categorie 2 zitten, dit indien hij lager is dan 3 m
vanaf 3,01 m zit je in 3 en nu komt het, vanaf dat er ook maar iets aan je mh hangt zit je in
categorie 4, een aanhangertje van 1 m of 7 m, 100 kg of 2000 kg, het speelt geen rol. Dwz dat je evenveel betaalt als een vrachtwagen, sterker nog een autobus zit in categorie 3 en wij met een aanhanger in
4, belachelijk.
Vermits dat wij steeds rondrijden met een aanhangwagen wordt dit dus echt overdreven. Onze vrienden betaalden van Marseille tot Dijon 160 €, dus op en neer kom je op 320€, waar moet dit eindigen, het is duidelijk dat de mh's hier vergeten zijn, die zouden toch een apparte categorie moeten krijgen, het kan toch niet dat wij evenveel betalen als een vrachtwagen van + 20T of zelfs meer dan een autobus.
Daarom overweeg ik sterk om bv bij VAB eens de vraag te willen stellen of zij dit probleem eens niet kunnen aankaarten bij de franse instanties.
Of heeft er iemand anders een beter idee, want laatons eerlijk zijn dit is toch waanzin.
Secundaire wegen is een optie, maar hierdoor duurt de reisweg alleen maar langer en als je dan met kinderen onderweg bent dan is dit niet zo eenvoudig, want voor hen duurt het zowieso al veel te lang, later als ik op pensioen ben ok, maar nu zit dat er nog niet in
Vroeger hebben we het hier nog eens over gehad , maar dan waren het niet zo'n cijfers zoals nu, pfffffffff 320€ voor pakweg 2000 km, kl***** fransmannen.
, dit zit me echt hoog, heel hoog.