CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 01 mei 2024 18:49

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: pech onderweg naar Toscane
BerichtGeplaatst: 24 jul 2005 16:48 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jul 2005 10:33
Berichten: 307
Woonplaats: Kortrijk
Hallo, wat een mooie reis van 3 weken naar Toscane had moeten worden zat er na 3 dagen reeds op :cry: !
Vorige dinsdag in de late namiddag vertrokken en gereden tot net over Luxemburg om te overnachten in Borg. Woensdag de ganse dag gereden, Duitsland doorkruist en een groot stuk van Oostenrijk. 's Avonds zijn we op camping geweest in Biberwier, een plaatsje net voor de Fernpass. Toen we de donderdagmorgen vertrokken kwam er witte rook uit de uitlaatpijp. Nochtans was de temperatuurmeter niet gestegen en na enkele minuutjes kwam er geen rook meer te voorschijn. De motorhome snorde als een naaimachientje dus dachten we dat het door de koude en de regen van de vorige nacht was dat er zo'n rookgordijn was geweest. Zonder problemen raakten we over de Fernpass en de Brennerpass om dan even op aanraden van mijn ouders een omweggetje te maken naar het bergdorpje Obernberg. Daar constateerde mijn ventje dat we zéér véél water bij konden vullen en namen we ons voor in Italië bij de eerste Fiat garage te stoppen voor een grondig nazicht. We reden terug naar Gries am Brenner en stopten er aan een tankstation om wat diesel bij te tanken. Daar kwam een vreselijke rookpluim uit de uitlaatpijp en 't was voorbij met de leute :smt022. De motorhome wilde niet meer starten dus hebben we hem aan de kant geduwd en Europ Assistance gebeld. Prima service, moet gezegd worden :!: Na een half uurtje kwam de takeldienst maar bij nader inzien werd beslist ons te slepen naar Steinach (op 6 km.). 't Zal niet veel zijn, zei de garagist, en morgen kan het hersteld zijn. Wij waren al opgelucht en maakten nog wat grapjes, maar het lachen is ons vlug vergaan. Bij de garage aangekomen kwam een andere garagist ons onmiddellijk zeggen dat het zeer druk was en dat hij voor maandag niet aan de herstelling zou kunnen beginnen. Hij goot ondertussen wat water bij en zei zonder verpinken dat we minstens 3000 euro zouden mogen ophoesten voor de herstelling (EIN KOPFPAKDICHTUNG ! = koppakdichting ofte joint de culasse) :roll:. Enkele minuten later kwam hij al zeggen dat hij zeker niet vroeger dan woensdag met de herstelling zou kunnen beginnen. We hebben dan aan Europ Assistance meegedeeld dat we gerepatrieerd wilden worden en toen werd de ganse molen in beweging gezet. We hebben enkele uren moeten wachten op meer nieuws, maar in de vroege avond werden we met een taxi naar Innsbruck gebracht waar men een hotelkamer voor ons gereserveerd had. Om niet onze ganse dag te vergallen zijn we 's avonds nog eens gaan wandelen en eten in die toch wel mooie stad waar het zonnetje scheen. De volgende dag werden we per taxi naar de luchthaven gebracht en vandaar ging het met een fokkertoestel naar Frankfurt, waar we mochten overstappen op een lijnvlucht naar Zaventem. Daar werden we opgewacht en per taxi tot aan onze voordeur gebracht. Gelukkig waren we goed verzekerd.
Onze motorhome wordt pas op 2 augustus naar België overgebracht en hier zitten we nu te balen :evil:. Het weer is hier om van te kotsen. Hopelijk kunnen we toch nog even weg met een last minute of zo, want anders zal ons verlof maar flauwtjes geweest zijn...
Nochtans hadden we onze motorhome laten nazien voor de vakantie en waren we teruggeweest naar de garage omdat we wat water verloren. De garagist had nog eens gekeken en gezegd dat hij niets vond en dat het waarschijnlijk overdruk betrof omdat hij misschien teveel koelvloeistof had bijgegoten. We zullen het daar niet bij laten. Momenteel is hij met verlof, maar ik zal hem toch in gebreke laten stellen door mijn baas (advocaat) en een compensatie eisen, want blijkbaar heeft hij zijn werk niet naar behoren gedaan. Hij heeft er alleszins een ontevreden klant bij !

Hopelijk is het jullie beter vergaan, en voor degene die nog moeten vertrekken : véél geluk !

Trui :wink:

Ik zie dat dit gepost staat onder Kover, ik ben dan ook bezig op de computer van mijn ventje Koen.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 20 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling