CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 02 mei 2024 12:46

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Schrijffouten
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 13:23 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2004 02:14
Berichten: 1192
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem
Beste medepoëten,

Heb je dit ook soms, dat je een tekst aan het schrijven bent, en je twijfelt over de schrijfwijze van een woord? Over sommige woorden twijfel ik al mijn hele leven lang, en zal ik het vermoedelijk nooit leren. Het is zelfs zo dat ik soms een compleet andere zin bouw met dezelfde betekenis, om toch maar het gebruik van dat ene woord te omzeilen.
Ook kan ik soms zijn dat ik een tekst schrijf, en hem drie tot vier keer aandachtig herlees, om er zeker van te zijn dat ik geen schrijffouten gemaakt heb, en als ik dan twee dagen later die tekst opnieuw lees valt er mij toch nog een kanjer van een fout op, bijvoorbeeld in een bepaald woord een letter vergeten.
Nu heb ik daar een eenvoudig trucje op gevonden. De teksten die ik post op dit forum, schrijf ik eerst altijd in een “Word document”. Automatisch worden de woorden die niet juist gespeld zijn, waar er een letter in ontbreekt of er iets mis mee is in het rood onderlijnd. Als je dan even rechts klikt in het woord, krijg je een lijstje met suggesties waaruit je kan kiezen. Let wel op! Controle op vervoegingen werkt niet altijd, omdat dit systeem elke juiste schrijfwijze van een woord aanvaardt, en geen rekening houdt met de zinsbouw.

Als je tekst af is, zoals hier nu, “selecteer” ik hem, “kopieer” hem, en ga ik hem “plakken” waar hij moet komen.

Wie niet sterk is moet… of nee, wie niet slim is… :roll: :roll: :roll:

Groeten,
geert. ;-)

_________________
Hou bij het aanklikken van een link de "shift" toets ingedrukt!"
It's not a journey, ...it's a way of life!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 38 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franco, jpdries, Pele, RON, Tony ON4CEQ


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling