CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 apr 2024 13:42

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Het Noorden kwijt....
BerichtGeplaatst: 08 nov 2005 15:33 
Het moet me toch weeral van het hart.
Zoals eerder op het forum meegedeeld zijn we tijdens de herfstvakantie naar de Vlaamse Ardennen getrokken. Hoe kan het ook anders maar na bijna twee maanden van onafgebroken zon was het 'eindelijk' wat gaan regenen. Desalniettemin werden goesting en fietsen gepakt en vertrokken we via Gent richting Geraardsbergen. Op recreatiedomein 'De Gavers' plugden we de camper in voor 16€. De meer dan half lege camping is op z'n minst het bezoeken waard. 's Avonds plonsden we nog wat rond in het zwembad (niet in de prijs inbegrepen), lieten ons verrassen door de 'afrijs' en namen nog een sauna-tje.
De volgende morgen werden de fietsen afgeladen en genoten we van de heuvelzone rond de stad. De 'Muur' werd half te voet afgelegd, de natte kasseien lagen er gevaarlijk bij, een zwak excuus maar het is er één. Bij 'Olav' nuttigden we een heuse mattentaart, om vervolgens langs de waterkant terug te fietsen naar het recreatiedomein.
's Anderendaags besloten we om de autoroute 'Vlaamse Ardennen' af te rijden. Langs Brakel en Ronse, via prachtige Vlaamse stukken tot in Oudenaarde. De 60km namen een 5-tal uren in beslag. We stapten dikwijls uit, genoten van de weliswaar natte omgeving en verpoosden langs het parcours van de 'Ronde'.
We besloten op de Kompas-camping van Oudenaarde te overnachten.
Je moet ofwel het Noorden volledig kwijt zijn, ofwel, zoals wij, overdonderd zijn door zoveel misplaatste ijdelheid om hier ook maar één nacht te willen verblijven. Een minzame twintiger probeert ons aan het verstand te brengen dat het 'hoogseizoen' is. Top-zomerprijzen in November, stel je voor. Mijn vraag of we dan ook, zoals in de zomer, van het zwembad gebruik konden maken werd met een grijns weggelachen. Nochtans maakt de folder gewag van de vele recreatiemogelijkheden tijdens het hoofdseizoen. Lekker niet dus :evil:
Op de eigenlijke camping konden we ook niet terecht. Met de smoes dat campers daar regelrecht vast rijden werden we verzocht op een grasperkje juist achter de bareel te rijden. Amper afgesloten door een afrastering en naast de vrij drukke hoofdweg konden een stuk of 12 mth op een desolaat stukje pelouse staan, niet echt geïntegreerd in de camping, neen, op een liever-kwijt-dan-rijk-plaatsje net bij de uitgang.
De twijg die dienst deed ter verfraaiing van het perceel wist het ook niet meer! Zijn grote broers stonden immers pertinent tussen de caravans tezamen met kilometers aangeplante heg. Maar neen, deze degradatie tot mth-perceel-plantje had hij bijlange na nog niet verwacht! Poeh....
De desk-dame gaf ons nog op overtuigende manier een jeton om wat water in te nemen en het afvalwater weg te kieperen. Deze was uiteraard gratis :-D . Voor de luttele som van 27.5€/nacht stonden we daar dan, overdonderd en aan de grond genageld!
De douches en dito sanitair stelden niet echt veel voor, het water was warm en dat was het dan ook. Aftandse gebouwtjes, vuilcontainers overvol, links en rechts een 'bewoonde' caravan.
Hoe zeggen ze het hier zo mooi bij 'vakantiemisn.....'; Vakantie met een grote K, voor wat die hoofdletter staat durf ik niet hardop zeggen, alleen maar denken...
In alle ernst, hoewel die hier wat ontbreekt, dit is er over. Dat ze die prijs vragen in de zomer, met alles erop en eraan, daar kraait geen haan over, maar in November????
In ieder geval zien ze me hier niet meer terug, die avond heb ik voor 27.5€ gedoucht, daar moest ik geen jetonneke voor hebben! :smt065


Laatst bijgewerkt door Filip & Ria op 08 nov 2005 20:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 53 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling