CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 apr 2024 01:32

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gestolen en terug gevonden Mh niet terug naar eigenaar!!!
BerichtGeplaatst: 07 dec 2005 09:23 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2004 19:34
Berichten: 2671
Woonplaats: Europa
Hallo,

Repotage vandaag nog te zien op TVL in "kort nieuws"

In 2001 vind ik in de bossen van As een motorhome terug van Fransis Van Winnedael, een Autostar 505.

Gisteren is het vonnis uitgesproken en bovengenoemde eigenaar heeft verloren en krijgt niets. Geen motorhome, geen schadevergoeding.

Korte situatie schets over het gebeuren:

Tijdens een fietstocht zie ik een verdachte motorhome die herspoten was, over de belijning van Autostar heen, en ik dacht direct aan de diefstal enkele jaren terug. Ik bel de eigenaar.
De motorhome staat achter een hoge afgsloten omheining. Poltie komt en er word een proces verbaal opgesteld met enkel belangrijke herkennings tekens die er zich binnen in de motorhome bevinden en door Fransis zelf uitgevoerd zijn en ze geraken na lang bellen en aandringen binnen.

Er worden vaststellingen gedaan van:

*Reserve sleutels die Fransis nog had, passen op koffers en deuren.
*Gordijn van de alkoof waarvan een stuk afgesneden was en nog in bezit van Fransis paste perfect;
*Kleine beschadigingen klopte perfect met de opgave aan politie VOOR het binnengaan van de MH.
*Bevestigings buizen (zelf gemaakt) voor trekhaak zitten er nog onder en de trekhaak door Fransis meegebracht past perfect.
*De door mij geplaatste zonnepanelen, sat-antenne en luifel zijn er ook. (Ik heb deze Mh nieuw verkocht aan Fransis)

De MH word verzegeld door politie.

De motor, grill, stuur, werd vervangen door fiat onderdelen alsook een ander chassis nummer.

Het chassis nummer komt van een schadewagen in Duitsland.

De Mh werd gekocht door iemand die naast het camp heeft gewoont maar nu in As woont waar de mh gevonden werd, op het camp in Maastricht aan de helft van de gangbare prijs.

Het gerecht vraagt een onderzoek ter plaatsen. Dit gebeurd op de keuring
te Alken waar het voertuig gebracht word. Blijkt dat alle zegels verbroken zijn en dat er 6000 km gereden is. Hij moest naar de keuring was zijn uitleg.

Alle bewijzen zijn verdwenen. Enkel de reserve sleutels passen nog. Gordijnen weg, plaatje cel autostar weg, enz.
Fransis had nog foto's van de onderkant van de trekhaak, gemaakt als ref. voor eventuele andere trekhaken, en die kwamen perfect overeen met de onderkant van de motorhome.

Ikzelf heb aan de experst verklaard dat dit het voertuig was dat Fransis bij mij gekocht had en dat diverse onderdelen door mij en voor Fransis geplaatst zijn.

Niets heeft mogen bate, rechter oordeelde en legde alle bewijzen naast zich neer. Fransis was, volgens de tegen partij en de rechter volgde deze, voor dat de politie aankwam, in de motorhome geweest en had alle gegevens opgeschreven, de sleutels passen op elke motorhome, enz.

Ik ben weer eens ontgoogeld in het gerecht en het hele systeem.

Fransis gaat in beroep. Zal weer enkele jaren duren zeker.

_________________
Groeten,

Jos

Polarsteps/JosMuyzers
Mijn blog: http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver
Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
12 Motorhomes gehad in meer dan 30 jaar.


Laatst bijgewerkt door jovami op 09 dec 2005 07:14, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 24 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling