Franco, misschien is dit de reden waarom mijnen zoals die van beringen tegenwoordig niet meer rendabel zijn?
wij doen transport van kolen overzee in schepen van 70.000 a 180.000 ton !
die kolen worden gewonnen in "dagmijnen" met enorme machines
hieronder een ongevalletje met één van die machines.(zoals deze zijn er zowel erts als steenkoolmijnen)
ik moet wel zeggen "chapeau voor het werk dat jullie mijnwerkers in Limburg geleverd hebben !!!"
foto 1 : graafmachine 13.500 ton 96 meter hoog, schijfdiameter 21 m !
foto 2 : bulldozer 32 ton
het verhaal : bulldozer stond een beetje in de weg en werd gewoon mee opgeschept !! 32 ton !!!!
laatste foto's zijn 2 van de schepen die onze firma inzet om ondermeer kolen van zuid-africa of zuid-america naar europa te brengen
maten van deze schepen : +/- 300 m lengte , 47 m breedte, diepte van het ruim +/- 21 m = +/- 7 verdiepingen van een flatgebouw ! deze schepen brengt in 1 reis 160.000 tor 170.000 ton kolen over de oceaan.
groeten
erik,
nogmaal hartelijke dank voor het prachtige weekend in Beringen