CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 02 mei 2024 05:59

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: rijbewijs, B of C?
BerichtGeplaatst: 15 feb 2006 23:34 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2005 22:58
Berichten: 2381
Woonplaats: Edegem
in de extra editie van zwerfauto magazine, met name
motorhome ABC 2005 - 2006 lees ik van de hand van ene mij onbekende mijnheer Paul Descamps het volgende :

In België is er bij een aantal politiediensten nogal wat verwarring rond het soort rijbewijs dat men nodig heeft als men een zwerfauto heeft zwaarder dan 3.5ton.
Voor wie nu het rijbewijs moet halen is dit een rijbewijs C met een medische keuring. Echter, wie een rijbewijs heeft van voor 1989 kan wel degelijk met een B rijden voor een zwaardere motorhome omdat zijn rijbewijs nog altijd geldig is en niet vervallen is verklaard.
Als U echter uw oud Belgisch rijbewijs zou hebben laten omzetten in een Europees rijbewijs, dan heeft U wel de beperking van 3.5 ton.
Er zijn twee uitzonderingen op die 3.5ton-regeling : motorhomes alsook voor het vervoer van levende paarden, uiteraard steeds met een rijbewijs van voor 1989.
uit onze jarenlange navraag over deze materie hebben wij moeten vaststellen dat het vooral politiemensen zijn die een opleiding hebben gehad bij de rijkswacht deze uitzonderingen niet zouden kennen

(en nu komt het)

We vernemen ondertussen dat wie zijn rijbewijs van voor 1989 zou kwijtgespeeld zijn door bijvoorbeeld een portefeuillediefstal en een nieuw rijbewijs kreeg in de jaren 90, waarop vermeld staat dat dit het oorspronkelijk document vervangt van voor 1989 ook nog mag rijden met een rijbewijs B met een motorhome, onafhankelijk het gewicht van het voertuig.


tot dusver de (ellelange) tekst.

don't shoot me..... ik vind dit niet uit, 'k heb de tekst letterlijk overgenomen.
Maar, wat is hier nu van aan? Zijn de meesten -- lees poll over leeftijden-- niet in het geval dat hun eerste papierke van voor 1989 dateerd?

enfin, weer zo een contradictio in terminis.
als schrijver het inderdaad bij het rechte eind zou hebben, opent dat geen mogelijkheden en perpectieven voor velen?

ik vond het de moeite om het toch even ter kennis van dit forum te plaatsen.

Herman


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 5 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bob


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling