CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 23 apr 2024 10:44

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Procedure verhoging MTM
BerichtGeplaatst: 20 okt 2016 12:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 sep 2013 20:17
Berichten: 18477
Woonplaats: Heel het jaar onderweg
Hi allen

Een onderwerp waar al veel over geschreven werd....
Heb gezocht naar een topic-titel die er reeds over bestond doch.... :smt024 niet gevonden
Ik meende het éérste in de topic "laadvermogen" onder te brengen maar daar hoorde het eigenlijk niet thuis

Deze morgen naar de keuring in Kontich geweest met de vraag "hoe" een procedure inzake het verhogen van het MTM verloopt
Ik had alles mee van onze camper voor ik binnen stapte
Onze camper werd besteld/geleverd als 3,5t
Deze werd als nieuwe camper ingeschreven op 11/4/2014
"Achteraan" op elk Coc dat werd afgeleverd door de constructeur staat meestal deze informatie
Afhankelijk uit welk land de constructeur is kan het in het Frans of het Italiaans opgesteld zijn

Bij Massen lees ik dan deze gegevens "achteraan" op het Coc van onze camper
13: Masse des fahrbereiten Fahrzeugs...................................................................................3076kg
16: Technisch zülassige Höchstmassen.............................................................................................
16.1 Technisch zülassige Gesamtmasse in beladenen Zustand................................................3495kg (kan ook 3500kg vermeld staan :wink: )
16.2 Technisch zülassige maximale Masse je Achse.......1:1850 kg........2:2000 kg........3:.................. (is wanneer beide opgeteld zijn 3850kg!)
16.4 Technisch zglasige Gesamtmasse der Fahrzeugkombination............................................5495kg

Maar wat ons bezig houd is "hoe lang" duurt dan een verhoging in orde van "tijd" want we weten dat dit soms maanden kan duren
Wél...de mensen in Kontich konden mijn direct vertellen :smt023 of een procedure voor een verhoging van een MTM lang of kort zal zijn

Op elk Coc staat (bij ons vooraan) deze referentie vermeld : e*2001/116*0535*06
Deze referentie betekend....een lang durende procedure....en hierbij moet ik dan in ons geval een attest aanvragen 250€ en dan ontvang ik ook van de constructeur de sticker die in deurstijl of elders in de cabine word aangebracht.
Dit moet dan allemaal in een A-4 formaat omslag opgestuurd worden naar de FOD homologatie.
En die hebben dan de reputatie om je dossier "goed" te keuren binnen een termijn van max. 6 maanden. :smt021

Nu.....indien deze referentie op ons CoC had gestaan... e*2007/116*0535*06 (2007 ipv 2001)
En....dan staat er bij punt 16 meteen.....3850kg (verwijzend naar de hierboven vermelde gegevens op het CoC van onze Carado)
Dan, is het een verkorte procedure waarbij een louter admin. keuring wordt uitgevoerd en je een roos formulier mee krijgt
De geldigheidsduur die je dan krijgt voor het opnieuw "inschrijven" is dan 3 maanden
Doch met dit roos formulier ga je dan meteen naar je makelaar die dan de inschrijving meteen regelt en er een sticker op kleeft
En dan duurt dat "feestje" hooguit en max...een week tot 14 dagen dat je je nieuwe inschrijving ontvangt van diezelfde FOD.. :smt021

Ik heb nu met de informatie van de autokeuring in Kontich hopelijk héél wat twijfels proberen weg te nemen
Lees je op je Coc in die referentie 2001 dan weet je hoe laat het is :smt022
Lees je op je Coc in die referentie 2007 dan.... :smt026

Nu wij hebben het hier al gelezen in....Duitsland en Nederland is de "lange procedure" die we hier kennen rond op 1 dag... :smt022
Iedereen die vragen heeft rond het al dan niet verhogen van het MTM van zijn/haar camper kan dan al meteen zien wat hem/haar te wachten staat :roll:
Dus neem dan je CoC bij de hand en je zal die referentie meteen kunnen aflezen.... :wink:

Ook campers die besteld en geleverd werden op 4,25t maar toch kunnen verhoogd worden zonder aanpassing naar 4,4 of 4,5t zal het ook een lange of korte procedure zijn al heb ik daar niet naar gevraagd...
Het zou dus goed zijn om te weten welke referentie er op een CoC staat als je een meteen een 4,25t besteld

_________________
Frank en Ingrid
Carado T447 3,5t
Pilote Galaxy G741C Sensation 4,5t

De Toekomst behoort aan hen die geloven in de schoonheid van hun Dromen
(Eleanor Roosevelt)


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 76 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bart en cindy


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling