CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 26 apr 2024 21:46

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bedrijf denkt mee met de klant
BerichtGeplaatst: 21 dec 2017 08:14 
Offline
+500 Postings
+500 Postings

Geregistreerd: 16 maart 2014 09:55
Berichten: 882
Woonplaats: Lommel
Het zou normaal moeten zijn dat een bedrijf die campers verkopen en onderhouden mee denkt met zijn klanten, echter weten we dat dat niet altijd het geval is.

IK ging vorige week zaterdag naar de eigenaar van het camper bedrijf, met de vraag wat hij vond van, of twee nieuwe woonbatterijen of 1 grote woonbatterij, we waren een week eerder enkele dagen in Reims en de woonbatterij was na een avond, dag en avond tot 12 v gedaald, het was een Bosch half tractie 90 Ah, deze is dus duidelijk te klein voor ons.
Het advies was 1 grote woonbatterij bv een 230 Ah half tractie deep cycle, als we die konden plaatsen, en de lader voldoende amp kon laden per uur, dat was mogelijk.

Ik zij dan moet ik 1 grote woonbatterij hebben, toen zij de eigenaar ik heb er nog 1 staan een L5 080 Bosch 230 Ah , maar .......... ik kan die niet verkopen, omdat deze 1 jaar oud is en samen me een zelfde woonbatterij gekoppeld geweest is voor 24 volt, de andere woonbatterij is kapot gegaan omdat een omvormer met daaraan een koffie apparaat is blijven aan staan.
Maar 1 woonbatterij lijkt nog goed als wij deze meten.

Lachend werd gezegd voor iets lekkers bij de koffie voor het personeel is de woonbatterij voor u, ik zij oké dat is prima, maar ik wil de woonbatterij eerst testen.

Dat heb ik de afgelopen dagen gedaan, de spanning van de woonbatterij was 13,1 volt, deze is eerst 5 uur geladen en vervolgens 3 dagen lang ons gebruik van stroom nagebootst.
Denk dan aan satelliet op en af zetten, TV, verlichting, truma 6 verwarming in de avond 21 graden en nacht 15 graden, in de ochtend weer op warmen naar 20 graden.

Ik heb geregeld de spanning gecontroleerd van de woonbatterij, maar deze is nooit onder de 12,5 volt gekomen en op de display was het percentage niet lager dan 81%.(zonnen paneel van 130 watt lade wel bij als het licht was, we hebben zeker niet veel zon gehad laatste dagen, dus zal de invloed van het zonnen paneel wel klein zijn)
Ik ben tevreden met deze anatomie van stroom voorziening, en deze zou nog langer stroom kunnen leveren, maar wij staan zelden 3 dagen of meer vrij zonder voorzieningen, nu nog alles inbouwen.


Jan bedankt, tot later in Westerhoven, zo kan het dus ook.

_________________
Problemen bestaan niet, er zijn alleen maar oplossingen.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 3 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sidecarcrosser


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling