CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 22:52

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: beklimming stelvio met de MH
BerichtGeplaatst: 02 dec 2012 19:24 
Offline
Starter
Starter
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 okt 2011 14:41
Berichten: 43
Woonplaats: Weerde
Beste Italiëkenner en/of bergfanaat,

Momenteel ben ik bezig onze eerste Italiëreis (Juni) met de Mobi te plannen. actueel niet meer dan een ruwe kladplanning (uitlijsten van toppers, afstanden,....) waarvoor ik overigens bijzonder graag en dankbaar grasduin in de vele reisverslagen die ik op dit forum terugvind - waarvoor dank overigens.

Telkens weer wordt ik aangetrokken door de schoonheid van het (midden)gebergte. De drang om met de wagen of Mobi elke heuvel of berg te 'bedwingen' is vaak groter dan mezelf. Echter besef ik tevens dat ik niet zoooooo'n held ben :( , en indien niet echt zeker van de slaagkans durf ik de poging al eens voortijdig afbreken. ( zoniet is er mijn vrouwtje nog die mij hiertoe ' aanzet') :wink: :wink:

Zo is er bvb de 'magische' STELVIO. Ik had deze graag aan mijn 'palmares' toegevoegd, echter na het zien van enkele filpjes op youtube toch enige koudwatervrees gekregen. Toegegeven, de meeste filmpkes zijn gemaakt vanof moto's,die iets 'zwieriger' door de bochten scheuren, maar toch ...

Vandaag echter - na het zien van de Sporzareportage over de winst van Thomas de Gendt op diezelfde stelvio ( Giro 2012) - leek deze klim al minder 'monsterlijk'.

Wie heeft ervaring met het beklimmen van deze zeus met de Mobi? Is deze vergelijkbaar met bvb. de Mont Ventoux?

Bij uitbreiding..... Wat zijn voor jullie dé Highlights van Noord-Italië?

dank voor de reakties,

Lieven


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 41 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling