CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 21:37

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tolvrij door Portugal of niet ?
BerichtGeplaatst: 19 sep 2017 12:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 sep 2013 20:17
Berichten: 18391
Woonplaats: Heel het jaar onderweg
Hi allen

We zijn hier nu al een kleine week in Portugal en we probeerden net zoals in Spanje tolvrij te rijden.... :roll:
Vanuit Salamanca vertrokken we in de richting van de stad Viseu(P) via de A25
Aan de tolpoort in Vilar Formoso bij een "Easy-toll" gate een registratie uitgevoerd met de bankkaart en dan gaat en telkens een bedrag automatisch van je rekening wanneer je en "tol" portiek passeert
Bedoeling was de stad Viseu kort te bezoeken hier te overnachten https://www.campercontact.com/nl/portug ... rvico.aspx en.....s'anderdaags verder richting kust te rijden
Aangekomen in Viseu stonden de 8 plaatsen nokvol dus dan maar doorgereden naar : https://www.campercontact.com/nl/portug ... rking.aspx
Op het einde van de rit betaalden we +/- 20€ vanaf de grens in Vilar Formoso tot Praia Da Vagueira

Vanaf Praia Da Vagueira hebben we ons verplaatst naar hier : https://www.campercontact.com/nl/portug ... zurra.aspx
Maar...toen ik de tolvrije route maakte in Basecamp kwam ik uit op 164km en 3h35 rijtijd... :roll:
Ik maakte dezelfde route mét tol 157km en 1h45 rijtijd....
Hier betaalde we afgelopen zondag mét tol 17€.....
Doch de oorzaak waarom de rijtijd bijna 4h bedroeg om die 164km te rijden waren de locale snelheden.....
Vanuit Praia waren we al een 20-tal km aan het rijden....50,70 terug 50 en 30 enz...plus dan een vloot pestlichten die op rood gingen als je sneller reed dan 50...
Het ging dus voor geen meter vooruit en constant afremmen....en zo van het ene dorp naar het andere :smt021
Na méér dan een uurtje "tuffen" aan 50 en af en toe 70 was mijn madam en ik het beu en kozen we voor de snelweg...
En op de snelwegen hebben we toch ook mooie vergezichten gezien (zij het dan wel aan 100km/u) :wink:
Portugal is zéér mooi (en groener dan Spanje) maar als je tolvrij wil rijden moet je toch véél tijd en vooral véél geduld hebben
Dat is na bijna een week onze éérste ervaring met dit mooie land...
En ik merk ook dat er weinig secundaire wegen zijn die bijna gelijk lopen met hun tolwegen zoals in Spanje of Frankrijk
Intussen heb ik al andere EU camperaars aangesproken en die gaven me toch ook mee dat tolvrij rijden in Portugal kan maar dat je er enorm lang over doet om van het ene punt naar het andere te komen
Eind deze week rijden we richting Algarve en we hopen daar enkele weken te verblijven (nog een 330km...)

_________________
Frank en Ingrid
Carado T447 3,5t
Pilote Galaxy G741C Sensation 4,5t

De Toekomst behoort aan hen die geloven in de schoonheid van hun Dromen
(Eleanor Roosevelt)


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 40 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling