CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 14 mei 2024 11:24

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: raad bij keuze chassis, motor en versnellingsbak aub
BerichtGeplaatst: 18 aug 2007 18:49 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings

Geregistreerd: 14 mei 2006 18:48
Berichten: 1293
Woonplaats: Vlaanderen
Hallo,
Net naar een (vriendelijke) verdeler geweest en die deed me twijfelen. Volgende week ga ik naar Dusseldorf en daartegen zou ik graag jullie mening willen kennen m.b.t. de keuze van het chassis, 35L of 40H, motor 2.3 of 3.0 L en versnellingsbak (automaat of niet).
Rekening houdend met het volgende: ik rij meestal alleen rond (met mijn hond(je) en regelmatig ook met 1 of 2 genodigden erbij. Steeds met de fiets erbij (dus van 1 tot 3 fietsen). Met mijn huidige mh van 7m en alkoof slaag ik erin om me altijd (dus ook met 3 volwassenen en 3 fietsen en de hond) aan de max. van 3.5 T te houden (al meermaals gewogen) omdat ik steeds het minimum aan bagage en water meeneem, geen opties heb zoals tv, zonnepaneel, generator, 3de batterij enz.
Ik zie er ook wat tegenop om een C-rijbewijs te gaan halen. Ben een automaat gewend maar twijfel om een gewone handgeschakelde zoals de huidige te behouden. Met mijn huidige MH heb ik al heel wat cols gedaan en is de ontkoppeling al eens verbrand en vervangen.
De verkoper raadde een zwaar chassis aan (40H) en een 3.0 L motor i.f.v. de veiligheid: betere remmen die minder snel te warm worden en een ontkoppeling die beter tegen de zware belasting bij zware afdalingen zou kunnen.
Al opgezocht: het verschil in gewicht tussen een 2.3 op 35L-chassis en een 3.0 op 40h is 90kg. Het rijklaar gewicht zou in een concreet vb. (euramobile) 3.190 kg i.p.v. 3.100 kg bedragen (zonder airco...).
Maar wat ik me afvraag is: is dit zwaarder chassis en de zwaardere motor inderdaad veiliger zoals hij schetste? En is het mogelijk om een integraal van 7m lang met dit zwaarder chassis en deze zwaardere motor met 3 personen ook onder de 3,5 T te houden? (Ik ken jammer genoeg niet exact het rijklaar gewicht van mijn huidige mh en heb dus geen betrouwbare vergelijking).
Alvast bedankt voor jullie raad en mening!
Ludo


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 19 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling