CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 14 mei 2024 23:46

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: veel geld bespaard
BerichtGeplaatst: 14 sep 2007 16:36 
Offline
+50 Postings
+50 Postings

Geregistreerd: 26 sep 2005 10:22
Berichten: 203
Woonplaats: Vrasene
voor alle iveco rijders.

Heb 2 jaar geleden een iveco daily met mobilvetta opbouw tweedehans gekocht.
Ben reeds 2 keer naar de keuring geweest en eind deze maand moet ik normaal terug. ze hebben daar niks van gezien.
Bij aankoop ben ik op mijnen buik onder de MH gekropen en alles zach er nog zeer goed uit.
een paar maanden terug bij een groot onderhoud (doe dit zelf) merk ik een roestplek op aan de voorste tussenbalk waar de wielen aan bevestigd zijn.
ik stak er even met een schroevendraaier tegen en het bleek een gat te zijn van +/- 8cm diameter.
Ik naar een vriend (een echte mekanieker) om samen eens te kijken en zonder pardon "vervangen". dus naar een Iveco garage en een bestek.
Ik werd eventjes bleek, 6700 € voor de herstelling.
Ben op zoek gegaan naar een tweedehands en heb dit zelf gedaan, kostprijs 750 € + nog 10 € voor antiroestverf en een klein potje autolak.
Heb er alleen 2 1/2 dag aan gewerkt en nu nog enkel de wielen laten uitlijnen.

Maar... dit alles was onmogelijk te zien als de bodemplaten er op waren, zelfs bij Iveco was de mekanieker eerst komen kijken en zei dat alles in orde was, doordat ik volhield dat de balk er slecht aan toe was heb ik hem boven de put mogen zetten en zelfs daar zonder de platen te verwijderen was het onmogelijk te zien.
na demontage bleek dat hij er nog slechter aan toe was; de beide zijkanten waren bijna volledig afgescheurd.

levensgevaarlijk dus, nu wetende dat ik er pas mee terug ben van een trip naar Tsjechië.

enfin.. een paar schrammen en een buil op mijn kopke hebben mij veel geld uitgespaard.

_________________
groetjes
Carpe diem
leven en laten leven
Jan


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 9 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling