CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 apr 2024 10:49

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: hopelijk valt een geblokkeerde ontkoppeling onder garantie !
BerichtGeplaatst: 15 aug 2006 19:37 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings

Geregistreerd: 14 mei 2006 18:48
Berichten: 1293
Woonplaats: Vlaanderen
Beste forumgebruikers,
Ik ben net terug uit de franse alpen met mijn mh van 2 maanden oud. Ik was zeer tevreden over de uitstap maar ze was korter dan ik had gepland. De reden van tevredenheid was dat bij het afdalen in de franse alpen de remmen niet te warm werden omdat ik rekening hield met de tips op deze site en daardoor op de motor afremde...maar het noodlot sloeg toe toen ik zondagochtend uit een bergdorpje achter Albertville en Bozel terug naar beneden reed om naar warmere streken, m.n. de procence, te rijden. 's morgens na reeds een kilometer of 2 kon ik niet meer schakelen, de remmen deden het gelukkig wel en ik kon de mh al snel aan de kant zetten...maar het kwaad was duidelijk al geschied: er kwam een vreselijk stinkende blauw,groene stank uit de motorkap... Gelukkig vloog de motor niet in brand! Na enkele telefoontjes met de reisbijstand en na enkele uren wachten werd er toch een takelwagen gevonden en het bleek dat de ontkoppeling volledig geblokkeerd was door oververhitting (kmstand 4.700 km). 's Anderendaags kreeg ik in de fiatgarage in Albertville te horen dat het 10 dagen zou duren voordat ze dit konden herstellen. Gevolg: na overleg met de reisbijstand ben ik met mijn hond met de trein terug naar huis gekomen (ik ben net thuis) en Fiat-assistance (touring assistance) zou de mh nadien naar de fiatgarage in Berchem vlak bij mij thuis laten brengen om hem daar te laten herstellen. Vakantie naar de vaantjes... en bezorgdheid over wat Fiat met de garantie gaat doen: de verkoper had toen ik de nieuwe mh 2 maanden geleden ging afhalen gezegd dat ik in begin normaal moest rijden, niet te lang in hetzelfde toerental enz. Van de depanneur in Albertville kreeg ik te horen dat de eerste 8.000 km ook best geen cols gedaan worden (bergpassen) omdat dit de ontkoppeling kon oververhitten... dit had de verkoper in België er niet bijgezegd. De eerste 3.500 km zijn enkel gereden via gewone wegen en snelwegen. Achteraf gezien vraag ik me ook af of het al een voorteken was dat de versnellingspook de dagen ervoor soms al een soort knik begon te geven als ik in 5de schakelde. Na wat opgezocht te hebben op dit forum las ik dat de eerste tekenen van een scheefgetrokken ontkoppelingsschijf te merken zijn aan een moeilijker te nemen 1ste en 5de versnelling wat ik de dag ervoor al merkte (zaterdags). Morgen ga ik bij Fiat in België (Berchem en MaLdegem) al eens polsen naar de garantie. Bij de franstalige en duitstalige handleiding van de fiat stond er ook niets over dit thema vermeld ... Kan iemand me al wat geruststellen? Als Fiat zich zou proberen terug te trekken, zou de rechtsbijstand van me dan tussenkomen ...?
Ik hoop dat de herstelling onder garantie verloopt want ik heb nu geen geld over voor zo'n dure herstelling (hoeveel zou dit kosten?) en ik had precies een nieuwe mh gekocht om enkele jaren gerust te kunnen zijn wat technische pannes betreft...
Alvast bedankt voor de eerlijke reacties
Ludo


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 23 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling