CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 14:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Snelheidsuivel!
BerichtGeplaatst: 17 jan 2022 14:11 
Offline
+30000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 dec 2004 15:05
Berichten: 39488
Woonplaats: Antwerpse Kempen
Gegroet,


Te lezen op https://www.hln.be/lokeren/77-per-uur-z ... ~aa189db9/ :

    Citaat:
      “77 per uur? Zo snel rijdt mijn tractortje niet eens”: Lokeraar Etienne (76) krijgt absurde snelheidsboete uit Limburg in de bus
      Geflitst aan 77 kilometer per uur in het Limburgse Bree, met een tractortje dat hij uitsluitend gebruikt in zijn tuin in het Oost-Vlaamse Eksaarde bij Lokeren. Dat is de absurde flitsboete die Etienne Dierick recent onder ogen kreeg. “Compleet van de pot gerukt. Het toestel rijdt hoogstens 30 kilometer per uur en ik ga er nooit mee op de baan.”


      Yannick De Spiegeleir 17-01-22, 13:37 Laatste update: 13:49

      Etienne verslikte zich in zijn koffie toen hij de boetebrief enkele weken geleden uit zijn brievenbus viste. Volgens de brief zou hij op 8 november van vorig jaar om 21.19 uur geflitst zijn op de Maaseikweg in het Limburgse Bree terwijl hij met zijn tuintractortje, met nummerplaat ETR494, 77 kilometer per uur aan het rijden was.
      “Het is compleet van de pot gerukt”, reageert Etienne. “Mijn ‘klein beestje’ kan helemaal zo snel niet rijden. Ik zou bovendien 4 tot 5 uur onderweg zijn om Bree vanuit Eksaarde te bereiken en sinds de aankoop heeft het voertuig mijn hof nog nooit verlaten. Ik gebruik het enkel op mijn weide om onder andere hout te vervoeren. Deze boete is dus totaal absurd”, doet de ‘chauffeur’ zijn verhaal. In de weide achter zijn tuin demonstreert hij de slakkengang van het minivoertuig.
      Etienne heeft het voorstel tot onmiddellijke inning van 67,84 euro niet betaald. “Er werd gesproken van een verhoging als ik niet zou betalen, maar die brief heb ik nog niet ontvangen. Ik heb de politie wel gevraagd om de flitsfoto te bezorgen, maar ik mocht nog geen antwoord ontvangen.” Hij vermoedt dat er mogelijk oplichters in het spel zijn. “Ik las recent ook een verhaal in de pers over een vrouw wier nummerplaat al jaren geschrapt was. Zij kreeg een boete voor te hoge snelheid in Namen in de bus.”

      Authentieke brief
      Bij de lokale politiezone Carma, dat ook bevoegd is voor de verkeershandhaving in Bree, bevestigen ze echter dat het bijna zeker om een authentieke brief gaat. Vermoedelijk is er een menselijke fout in het spel. “Onder meer de vermelde websites op de brief kloppen en er staat ook een nummer van het proces-verbaal vermeld”, merkt de woordvoerder van politiezone Carma op. “We raden de betrokkene aan om de boete officieel te betwisten en dit te staven met foto’s. Het parket en het gewestelijk verwerkingscentrum die hiervoor bevoegd zijn, kunnen op basis van dat materiaal de betwisting beoordelen en vaststellen dat het voertuig onmogelijk de vastgestelde snelheid kan halen.”

Rijdt hier iemand met een valse nummerplaat rond, of betreft het een menselijke fout van de politie? Kan allemaal gebeuren... maar dat deze man met z'n trakteurke nu eerst foto's moet gaan nemen en dan een pak administratie moet gaan doen :smt120 vooraleer die politie zelf dat wil gaan onderzoeken (niet de man met zijn tractor beschikt over alle gegevens, wel de politie!), dat kan er bij mij niet in :smt017

_________________
Vriendelijke zwerfautogroeten,

Clement

Afbeelding
.
KWIBUS = Kompakt Wendbaar Incognito Busje voor Uitstapjes en Supervakanties


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 12 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling