CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 18:28

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: gezegden ivm geld..
BerichtGeplaatst: 10 sep 2005 11:24 
GELD Geld maakt niet gelukkig. Je kunt er beter iets mee kopen waar je gelukkig mee bent. P.Herygers
Als geld niet gelukkig maakt, geef het dan terug. Renard Jules
Al wie trouwt om het geld zal verachterlijke kinderen krijgen. Talmoed
Blijf nooit in bed liggen tenzij dat je veel geld opbrengt. G.Burns
Nu ik eindelijk geld heb om een dure jurk te kopen kan ik er niet meer in. A.M.G.Schmidt
Geld heeft geen oren maar het hoort, geen benen maar het loopt. Japan
Een wilde gans is wel 100 geldstukken waard, maar je moet er eerst drie uitgeven voor een pijl. Japan
Geld kan veel kopen dat niet te koop is. China
Geld in den vreemde is geboortegrond. 1001 nacht
Wie geld heeft, is een draak. Wie geen heeft, een worm. China
Geef aan Caesar wat Caesar toekomt en laat de rest zoveel mogelijk rente opbrengen. François Proust
De Feniciers hebben het geld uitgevonden, maar waarom zo weinig?
Jongelui denken tegenwoordig dat geld alles is in het leven, als ze ouder worden weten ze het zeker. Oscar Wilde
Trouw niet om het geld, je kunt het goedkoper lenen. Schotland
Iedere dwaas kan geld verdienen, maar er is een verstandig mens voor nodig om het uit te geven. Spurgeon
Geld krijgt zijn kwaliteit door zijn kwantiteit. Durnez
Als je de indruk wekt dat je iets nodig hebt, krijg je niets.
Om geld te maken, moet je je als rijk voordoen. A.Dumas
Een mens kan meer geld hebben dan hersens maar niet lang. Koul
Ik hoef niet te zwemmen in het geld. Pootje baden is al genoeg.
Geen berg is zo hoog of een met goud beladen ezel beklimt hem. H.Claus
Geld groeit niet aan de bomen, het wordt ervan gemaakt.
Als je er het geld voor hebt, kan je gerust dom blijven. J.van Willigen
Geld maakt niet gelukkig, dat heeft het met armoe gemeen. Carmiggelt
Geld is niet alles. Een man met 20 miljoen dollar kan net zo gelukkig zijn als een man met 21 miljoen dollar. J.Gleason
Wie een beurs om zijn hals draagt, wordt nooit opgehangen. Rusland
Wie geld heeft is een draak, wie er geen heeft een worm. China
De beste manier om geld aan te trekken is de indruk te geven dat je er veel hebt. G.Sheehy
Praat nooit over geld met mensen die meer of minder bezitten dan jij. Whitehorn Geld maakt wegen op de zee. Arabië
Geld stinkt, maar wie het heeft, riekt het niet.
Geld is alleen maar goed voor weekdagen, feestdagen en regendagen. Rusland
Wie alles slechts doet voor geld, zal weldra voor geld alles doen. Thurner
Geld bederft het karakter, tenminste als men er een heeft. Eschker
De mensen laten liever in hun broek kijken dan in hun portefeuille. Rademakers Niemand zou zich de Barmhartige Samaritaan herinneren als hij alleen maar goede voornemens had gehad. Maar hij bezat ook geld. Thatcher
Geld alleen maakt niet gelukkig. Je hebt ook aandelen, obligaties, goud en onroerend goed nodig. Danny Kay
Het geld heeft te veel goed gedaan om er kwaad van te zeggen; het heeft te veel kwaad gedaan om er goed van te zeggen. Gavarin
Wie zegt dat hij geld minacht, bedoelt natuurlijk het geld van anderen. Fliegende Blätter
Met geld koop je wel geen geluk, maar toch iets dat er prachtig op lijkt. Verleyen Waar de muntstukken rinkelen zwijgen de filosofen. Servië
Van je geld af geraken, gaat het snelst met gokken, het beste met computers, het leukste met vrouwen en het zekerste met juristen.
Geld maakt ongelukkig, zei mijn grootvader, vooral het geld dat je niet hebt. J.De Coninck
Ik hou van geld, al was het maar om financiële redenen. Woody Allen
Er zijn veel belangrijker dingen dan geld, maar die kosten ook geld.
Als u wilt weten hoe God over geld denkt, moet u naar de mensen kijken aan wie Hij het geeft. J.Swift
Geld moet rollen, vooral vlug, dan stinkt het minder. J.Elburg
Hij gaf zijn laatste gulden uit aan een portemonnee.
Net genoeg geld maakt gelukkig.
Als het een kwestie van geld is, is iedereen van hetzelfde geloof. Voltaire
Er zijn mensen die voor geld elke prijs betalen.
Mensen die denken dat tijd geld is, bemerken meestal pas op hun sterfbed dat hun tijd op is maar hun geld nog niet. A.Pola
Ik kan me veroorloven geld te misprijzen, want ik heb er toch geen.
Besteed uw geld goed, maar besteed uw tijd beter. E.Hubbard
Geld is gevaarlijk, voor je het weet ben je aan het sparen.
Hoe vaak ook blijkt dat geld niet gelukkig maakt, wij zijn altijd bereid om het nog een kans te geven. National Enquirer
Er zijn belangrijker dingen in het leven als geld, maar zonder geld kan je die niet krijgen. Kurtzman
Ik kan mij niet permitteren mijn tijd te verliezen met geld te verdienen. Agassiz
Geld is niet alles in het leven. Er zijn ook nog cheques en kredietkaarten.
Er zijn mensen die voor geld tot alles in staat zijn, zelfs tot een goede daad. Ricarol Wanneer ze geld ziet, speelt de fluit vanzelf. Turkije
"Om mezelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven." James Agate
Alleen geld kan je doen vergeten dat je niet rijk bent. P.Bouvard
Nooit zeggen: "Ik heb geen geld."Je moet altijd zeggen: "Daar kan ik op het ogenblik nog geen geld voor vrijmaken." G.Reve
"Wist je dat hij tegenwoordig werkt?" "Zo is hij. Voor geld zou hij alles doen." W.van Broeckhoven
Geld moet rollen. Vooral vlug dan stinkt het minder. Elburg
Met geld op zak bent u wijs en bent u mooi en kunt u nog prachtig zingen ook. Jiddisch
Op het einde van mijn geld heb ik altijd nog een stukje maand over.
Geld moet je minachten vooral kleingeld. F.Cavanna
De veiligste manier om je geld te verdubbelen is het een keer dubbel vouwen en het in je zak steken. K.Hubbard
Met geluk is het als met geld: je moet er iets mee doen om ervan te kunnen genieten.
E.Kieckens Met geld kun je geen geluk kopen, maar wel een staf van deskundigen betalen om het probleem te bestuderen. B.V.
Naarmate de beurs smaller wordt, wordt het geweten breder. Frankrijk
Als een Hollander beweert van Vlaanderen te houden is er ergens grof geld te verdienen. B.Seulsten
Wie geen cent heeft, ziet overal koopjes. China
Men krijgt gemakkelijker geld geleend voor champagne dan voor een stuk brood. Viola Max
Dans alsof er niemand toekijkt, werk alsof je het geld niet nodig hebt en bemin alsof je nog nooit gekwetst bent.
Problemen kan je best oplossen met iemand anders geld. P.Getty
Hoe je je tijd doorbrengt is belangrijker dan hoe je je geld besteed. Je vergissen wat betreft tijd kan goedgemaakt worden, maar de tijd is voor altijd verloren, Norris
Tijd is geld , heet het. En toch wordt het meeste geld uitgegeven om de tijd te verdrijven. Fliegende Blätter
Trouw niet voor het geld, je kan het goedkoper lenen. Kelly
Een verlies, dat met geld goedgemaakt kan worden, is maar een klein verlies. Jiddisch
Mijn vrouw is als geld. Soms zou ik ze door deuren en vensters kunnen gooien. W.van Broeckhoven
Waarom hebben vrouwen geld nodig: ze roken niet, ze drinken niet, ze gokken niet en vrouwen zijn ze zelf al.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling