CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 13 mei 2024 17:13

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Onvoorstelbaar ongeval.
BerichtGeplaatst: 06 okt 2005 22:01 
Een verzekeringsagent krijgt een verslag van een ongeval en vindt de kwetsuren van betrokkene zo ongeloofwaardig dat hij de persoon in de kliniek gaat opzoeken.

De verklaring van betrokkene:

Ik ben een zendamateur en achter het huis stond een mast van ongeveer 30m hoog.

Vermits die niet meer gebruikt werd wou ik er een zendmast op installeren.
Dus had ik boven de mast een platform gemaakt waarop ik gemakkelijk kon werken voor de installatie van de antenne. Ook had ik aan de zijkant van dit platform een katrol gemonteerd zodat ik al mijn materiaal gemakkelijk naar boven kon halen.

Nadat het werk gedaan was bleek er echter zoveel materiaal boven te liggen dat ik besloot om naar beneden te klauteren, en dan een houten kist aan een touw omhoog te trekken, al mijn materiaal erin te leggen en het dan te laten zakken.

Dus kroop hij naar beneden, bond een zware kist aan het touw en trok het tot boven en bond het touw onderaan vast.. Dan klauterde hij ook naar boven en legde al het materiaal in de kist. Vervolgens kroop hij terug naar beneden en maakte het touw los.

Het slachtoffer woog 75 kilo maar jammer genoeg woog de kist meer dan 100kg. Gevolg hij schoot als een pijl een boog naar omhoog en na 15m kwam hij de kist tegen die hem zijn schouder brak. Hij durfde niet te lossen en ging nog hoger tot zijn hand in de katrol terecht kwam en alle vingers van zijn rechterhand verbrijzelde.