CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 16 jun 2024 00:53

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: minder goed nieuws
BerichtGeplaatst: 08 jun 2006 23:04 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2004 20:47
Berichten: 1511
Woonplaats: Sint-Job in 't Goor
Hallo allemaal ,

Voor diegenen van wie ik opbeurende kaartjes mocht verkrijgen en alle anderen.

Vandaag heb ik minder goed nieuws moeten verwerken. :?
Daar de uroloog verleden week onvoldoende zekerheid had IVM het verwijderen van de JJstent, ben ik vanmorgen terug naar het ziekenhuis gemoeten.
Nu hebben ze dan via een baxster een contrastvloeistof opgespoten, waarna er verschillende foto's zijn genomen.
Op de Consultatie even later bij het bekijken van de foto's, concludeerde de arts dat de stent nog steeds niet kon weggenomen worden.
De contrastvloeistof kon niet vrij tussen de stent en het ureterkanaal doorstromen.
Dit komt omdat de ureter op de plaats van de hechting de stent volledig omsluit(de wonde veroorzaakt dus een dikte waardoor het kanaaltje, dat maar 5 mm in doorsnee is verstopt)
Wanneer nu de stent verwijderd word, zal het kanaaltje met zekerheid verder dichtslibben waardoor de nier niet meer kan afvloeien en uiteindelijk afsterft. :(
Er moet dus een nieuwe stent ingebracht worden, die daar dan ongeveer drie maanden moet blijven zitten.

Maar dat is nu juist het probleem.

Een nieuwe stent kan niet zomaar ingebracht worden, want de kans dat er verdere beschadiging van de ureter gebeurt is erg reel.
De arts moet eerst een zeer dunne en met speciale vetstof behandelde geleider inbrengen naast de stent tot voorbij de vernauwing.
Dan moet de oude stent eruitgetrokken worden en de nieuwe ingebracht.
Eén en ander moet zeer snel achter elkaar gebeuren omdat de ureter anders zichzelf dichtzet. :?
De nieuwe stent zou wel van een ander materiaal of samenstelling zijn ,waardoor ik minder last zou hebben van de bijwerkingen (pijn in de nier en branderig gevoel bij het plassen). :)

Met wat geluk zou het kunnen dat na die drie maanden de wand van de ureter uit zichzelf openblijft(doordat de wonde niet verder dichtslibt) :D
Er is echter meer kans dat de wand instabiel blijft,en de stent permanent moet blijven zitten.
Dat betekent dat er periodiek controle zal moeten gebeuren,en waarschijnlijk jaarlijks van stent verwisselt worden.
Ook blijf ik dan mijn verdere leven met de ongemakken zitten. :x

Een andere optie is het verwijderen van de linker nier.
Dit is een kleine operatie(in verhouding), maar wel onomkeerbaar.
Voordeel is dat ik snel van de miserie af ben.
Nadeel, als er aan de rechternier iets gaat mankeren??????. :?
Let wel! De bedoelde nier is wel kerngezond, maar ziet nu enkel af doordat de kleppen van de ureter openstaan en de terugvloeing van urine uit de blaas niet kan verhinderen met pijn opstoten tot gevolg(Ga ik dat dan heel mijn leven moeten ondergaan?) :cry:

Je begrijpt dat ik nu met een dilemma zit, en mijzelf allerlei vragen stel.
Ik ga nu proberen overal zoveel mogelijk info te verkrijgen , want volgende week woensdag moet ik beslissen wat er diend te gebeuren.

Ik begrijp dat ik uiteindelijk zelf zal moeten beslissen wat er moet gebeuren, en het is ook héél moeilijk om je in te leven in mijn situatie, maar moest je ook wat info hebben of willen reageren.......... shoot!!!!!!

_________________
De Nuvi, en de Backpacker in de motorhome, en de Colorado in de Lambda.
groetjes,

Lambda

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 30 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling