CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 01 mei 2024 05:43

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Te veel weeggewicht
BerichtGeplaatst: 16 jan 2007 21:59 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 16 jan 2007 21:00
Berichten: 15
Wij kochten een MC Louis Tandy+ 640. Waarom? Eerste reden is dat hij ruim is, de tweede reden is dat de verkoper ons zei dat je enkel deze mobilhome op 3800 kg kan inschrijven (ik heb rijbewijs D). De bij de bestelling opgegeven opties: LPG onderbouw, airco woongedeelte, airco op motor, luifel en veiligheidssloten.
Ik heb de mobilhome laten wegen zoals wettelijk voorgeschreven namelijk met gas, gevulde watertank en gevulde brandstoftank. Gewicht:3440kg

Na deze vaststelling heb ik naar Dicar gebeld en het probleem uitgelegd. Ik heb gevraagd om de mobilhome van 3500kg naar 3800kg om te zetten. Ze hadden namelijk voor de aankoop mij meegedeeld dat dit nadien altijd mogelijk is.

Ondertussen ben ik al 3 maanden met Dicar aan het onderhandelen en er is nog steeds geen oplossing. Ik denk wel dat de firma Dicar zich inzet maar de mobilhome niet meer gehomologeerd krijgt naar 3800kg.
Zij krijgen geen C.O.C. voor 3800kg. Ze krijgen enkel een bijvoegsel van MC Louis met pvgnummer en chassisnummer dat deze mobilhome geschikt is voor 3800kg maximumgewicht. Dit is voor de Belgische keuring niet voldoende.

P.S.: op keuringsbewijs staat gewicht tarra 3140 kg.

Weet er iemand raad? Of heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Groetjes Joske


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 116 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling