CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 30 apr 2024 23:07

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: lpg - 2 flessen
BerichtGeplaatst: 11 maart 2007 12:48 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2004 08:27
Berichten: 1252
Woonplaats: tussen mechelen en vilvoorde
krijg nogal weinig reactie op mijn draadje, daarom een poging hier :

Leri
+250 Postings



Geregistreerd op: 16-11-2004
Berichten: 479
Woonplaats: Elewijt
Geplaatst: 10:03:07 Onderwerp: twee lpg flessen

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb voor het ogenblik 1 lpg-fles met buitenvuldop. naar het voorbeeld van o.m. raymond zou ik een tweede willen laten bijplaatsen met 1 vuldop voor de twee flessen. (dus 1 buitenvuldop, en dan via T-stuk aftakken naar de twee flessen).
mijn dealer (niet xtc/coke/...) raadt mij dat af omdat volgens hem nooit alle twee de flessen optimaal gevuld zullen geraken. ttz. de gas die via de buitenvulling de leiding/T-stuk ingaat zal altijd één fles meer vullen dan de andere, en wanneer de 80% bereikt is in die fles zal het vulpistool afslagen.
heeft er iemand hier ervaring mee?
als alternatief zou ik een extra buitenvuldop plaatsen en dan is mijn probeem natuurlijk ook opgelost.
ondertussen als we dan toch bezig zijn laat ik een "duomatic"(of zoiets)plaatsen en ook het systeem dat de gas afsluit zodra er iets mis is met de leidingen of zo (in duitsland verplicht op de nieuwe mh) men zou dan ook met de gasfles in "open"-stand mogen rijden.
groeten
erik


groeten
erik




Naar boven

luc
Moderator



Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 771
Woonplaats: Kortemark
Geplaatst: 10:03:07 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Erik,

Ik had die verhalen over het niet helemaal vullen ook gehoord.
Toch hebben we gekozen voor 2 LPG-flessen met 1 vulopening.
Het T stuk staat op de ingang van de 1e fles. Bij het vullen is het inderdaad zo dat de ene fles vlugger vol is dan de andere, maar wat niet gebeurd is dat de gaspomp afslaat. Ik heb er speciaal op gelet. Bij het vullen kan je duidelijk een klik horen als de 80% vulling in werking treed. Ik hoorde dus eerst de klik bij de ene fles maar de lpg bleef lopen tot ook de 2de fles een klik gaf.

Wat betreft het rijden met open flessen : mijn instalateur heeft bevestigd dat de LPG-flessen standaard uitgerust zijn met een beveiliging tegen het stuk gaan van de leidingen. Bij een te grote afname sluiten ze zich vanzelf. Een extra beveiliging is dus niet echt nodig en men mag dus met geopende LPG-flessen rijden (en verwarmen).

Groetjes
Luc


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 26 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling