CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 apr 2024 22:40

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Peugeot J5 ratelend geluid
BerichtGeplaatst: 07 mei 2007 20:38 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 aug 2006 22:08
Berichten: 370
Woonplaats: Lommel
Hoi,

We zijn juist terug van een mooi weekje Ardennen !! Maar toen we op de terugweg ongeveer bij Luik waren is het probleem begonnen ??? :oops: Ik ga het proberen uit te leggen..... :-D Toen we van een rustparking terug vertrokken viel ons het volgende op... motor draaid mooi rond, vertrek in eerste versnelling geen probleem, overschakelen naar tweede is geen probleem en van tweede naar derde ook geen probleem, maar.....van derde naar vierde schakelen gaat vlot maar dan krijg ik een ratelend geluid , dit is er altijd bij het gas geven , als ik de gas loslaat is het ratelen weg, geef ik terug gas dan komt onmiddelijk het ratelend geluid terug :evil: Als ik van vierde naar vijfde versnelling schakel blijft het ratelend geluid !!!! :oops: laat ik de gas los is het weg...geef ik terug gas is het onmiddelijk terug daar !!!! :cry: De mobilhome rijd mooi recht door , geen trilling op stuur of dergelijke :oops:
Het is een zeer vervelend geluid en gebeurd altijd bij belasting ..dus als ik gas geef, dit vanaf de derde versnelling naar vierde, dus bij ongeveer een snelheid van 60 km per uur dat het opkomt.
Wie kan mij ongeveer op weg helpen wat het zou kunnen zijn of waar ik zeker op moet letten en nazien !!!! :shock:
Ik vat nog even samen: eerste, tweede en derde versnelling geen probleem, bij overschakelen naar vierde (ongeveer 60 km/uur begint het ratelen !!! Laat de gaspedaal los en ratelen is weg , geef terug gas en ratelen is er terug. Dit ook in vijfde versnelling.
Het gebeurd alleen bij belasting !!! Hopelijk ben ik wat duidelijk geweest en is mijn uitleg te volgen en te verstaan. Maar zo is het ongeveer dat ik het ervaar bij het rijden. :oops:
Het is een Peugeot J5 van 1990 met een 2500 TD

Thx bij voorbaat bij eventuele oplossingen

Jos 4711 :wink:

_________________
Wij zijn zo veel mogelijk onderweg met onze mobilhome. Gewoon zalig !!!! Tussen door doen we ook nog aan "Geocaching" !!!!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 17 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling