CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 14 mei 2024 04:39

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Linkervoorwiel "ronkt"
BerichtGeplaatst: 02 sep 2007 21:25 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 nov 2004 08:51
Berichten: 1563
Woonplaats: Evergem
Tja, een paar dagen geleden in de buurt van Nimes hoor ik dat er iets niet pluis is. Er is een geluid dat ik niet specifiek kan lokaliseren, ergens aan het linkervoorwiel. Er "ronkt" iets. Het is niet de motor. Hoe sneller ik rij hoe luider het geronk.

We zoeken een Fiat garage op in Montelimar waar ze doodleuk zeggen dat ze geen tijd hebben om er naar toe te luisteren/kijken. Dan doorgereden naar Fiat Valence, waar ze ons mededeelden dat ze geen brug hadden om de MH op te zetten. Verder gereden, het geluid wordt steeds luider... Ergens te velde komen we een MH verdeler van Challenger tegen en ik vraag waar ze in godsnaam hier Fiat MH's laten onderhouden aangezien noch Montelimar of Valence ons wilden/konden helpen. In Toulon mijnheer ... maar in Toulon was de garage gesloten voor jaarlijks verlof. Wij rijden door naar Vienne. We komen na sluitingstijd aan en zien dat de garagepoort met moeite een bestelwagen binnen kan laten... We besluiten door te rijden. We overnachten in de buurt van Lyon.

Daar hebben we de situatie nog eens bekeken : noch in Montelimar of Valence stonden bestelwagens op het nochtans overvolle parkeerterrein rond de garage. Maw ze doen gewoon geen bestelwagens, enkel auto's. Dus we kunnen zo elke garage afrijden en veel tijd verspillen om dan toch weggestuurd te worden. We nemen de beslissing om te blijven rijden totdat het niet meer gaat. Vallen we in panne dan bellen we Europ Assistance. We geraken in Auxerre en overnachten er in de buurt (Gury). De dag nadien hebben we nog 500 km te doen. Het geluid wordt echt irritant en oorbelastend. In België neem ik de gewone baan via Mons, Ronse, Oudenaarde, Gent omdat dat veel trager gaat ... We rijden slechts 70 km/u want sneller is haast niet te doen. Uiteindelijk geraken we thuis ... Maandag bel ik de garage voor een afspraak en hoor ik wel wat het probleem zal zijn. Roulement misschien ?

Een bedenking : tijdens onze reis hebben we geen enkele Fiat bestelwagen gezien. Het zijn meestal Renaults, Mercedessen, Iveco's, Peugeots en Citroëns. Wellicht was ik beter af met het opzoeken van een Peugeot of Citroën garage ?

_________________
Groetjes
Stropke
Bürstner T615

http://users.pandora.be/nike.dierycx/vo ... tropke.htm
http://users.pandora.be/gentmijnestad


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 13 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling