CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 apr 2024 15:26

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: gisteren avond in panne gevallen
BerichtGeplaatst: 05 mei 2006 00:07 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 nov 2004 15:08
Berichten: 328
Woonplaats: Kempen
we reden met de bus naar wat vrienden gisteren avond en op de terugweg, rond 23.30 net voor de oprit van de autostrade duw ik m'n ambriage (?) in om terug te schakelen, in eens KRAK m'n pedaal weg en ik uitbollen ...........

net tot op een parkeer plaats gebold en met de flitslamp op m'n telefoon (die ook constant kan branden) eens gaan kijken.

zag niet direct iets, alleen dat de pedaal los hing en dus vrij met de hand gescharniert kon worden.

ik touring bellen !

ik ben lid maar niet op deze nummerplaat.

na 10-15 minuten te moeten wachten op iemand aan de lijn (om23.30 's nachts :shock: ), ook al had ik aangegevan dat ik lid was kreeg ik iemand aan de lijn.

ik direct gezegd dat ik lid was op een andere nummerplaat, gevolg als ze moeten komen 180 euro om lid te worden op deze plaat ofwel 125 euro voor eenmalige reparatie, maar dus zonder slepen indien nodig.

dacht, laat 't maar ik bezie 't wel.

dacht ga nog maar es kijken mss is't iets onozel !

is het haakje achteraan de pedaal waar de ambriage kabel aan vast moet hangen afgebroken, dus niet te maken, moet nieuwe pedaal in.

daarna gebeld naar de vrienden waarvan ik kwam, en die is ons dan komen halen en heeft ons naar huis gedaan.

vandaag in de voormiddag denken hoe ik ze bij de garage krijg, want ik kan natuurlijk niet meer schakelen.

was van plan om ze in 2e te zetten (kan de pook gewoon bewegen) en zo te starten en naar huis te rijden in 2é, ook om 23.00-24.00 uur of zo als er geen verkeer is.

vandaag in het daglicht toch nog maar eens gaan kijken en ik zie dat de pedaal samen met de rem op een as zit waarrond ze scharnieren.

aan de uitijnden zaten een soort "sirclips", waar ik eens tegen duwde, en met een beetje moeite kwamen ze eraf.

ik duwde eens tegen de as en wonder boven wonder ik kon 'm een beetje bewegen.

ik direct denken, als ik thuis een tang ga halen, kan ik 'm misschien zelf vervangen !

m'n auto in en naar huis (+-10-15min) wat tangen en een doorslag halen.

Terug aan de bus kwam de stang direct los, maar natuurlijk kreeg ik ze niet vergenoeg eruit, want er zat een vijs in de weg.

moest ik dus terug naar huis om nog wat sleutels te halen om die vijs eruit te draaien.

Terug aan de bus de vijs eruit gedraait , de as verder eruit en de pedaal kwam los.

naar de peugeot garage gereden, nieuwe pedaal gaan halen die ze op stock liggen hadden :o voor nog geen 20 euro, terug erin steken, kabel vastmaken en 't was weer geregeld !


Een hoop drukte voor een stom probleem, maar ik ben blij dat het zo snel is opgelost en dat voor zo weinig geld ! :-D



later ;-)

_________________
Boxer 2500 D 1997

SNOWBOARDING KICK'S ASS !!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 33 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling