CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 apr 2024 12:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vrijwillige keuring...................problemen ?????
BerichtGeplaatst: 19 aug 2006 11:10 
Offline
+50 Postings
+50 Postings

Geregistreerd: 28 feb 2005 17:08
Berichten: 86
Woonplaats: alsemberg
Hallo

Onze MH staat al een paar maanden te koop.................oorspronkelijk omdat we hem zouden vervangen door een (oude) amerikaan en recentelijk omdat we uit mekaar zijn.

De geschatte verkoopprijs bij een dealer was 13.000euro, wijzelf zouden 12.OOO euro van hem krijgen.

Maar ondertussen heb ik de achterruit kapot gereden en is de kleine schade aan de rok van het wiel nog niet gemaakt..............

Wegens de moeilijke omstandigheden besluiten we hem dus teverkopen met schade en partikulier.

Er werd een bod uitgebracht van 10.500 euro en de koper vroeg ons naar de schouwing te gaan alhoewel dit niet nodig was.( hij was geschouwd in maart en had eveneens een administratieve schouwing voor verkoop)

Ik dus met een gerust hart en geweten naar de schouwing....................de mh is immers prima in orde....................
Voor ongeveeer alweer eens 33euro krijg ik een papier met als titel STAAT VAN HET VOERTUIG (een schouwingsbewijs had hij reeds)
en daaronder
GEBREKEN NAUWLETTEND IN HET OOG TE HOUDEN:
stabilisatoren-bevestiging
zelfdragend koetswerk onderzijde corrosie
olieverlies of koelvloeistoflek.....

Die laatste opmerking stond ook op het schouwingsbewijs......................wij zijn er ondertussen naar Kroatie en Italie mee gereden (7000km) en er werd geen lek olie verbruikt of hij warmde niet (ondanks het feit dat we in de warmte en continue bergen zijn opgereden)

Ik heb natuurlijk uitleg gevraagd en er werd me geantwoord...............dit is geen keuring.................dit zijn punten die in het oog moeten gehouden worden....................
Ik heb dit voorgelezen aan de koper en hij ziet af van zijn aankoop...........ook hij heeft naar een keuringsstation gebeld en daar kreeg hij de uitleg dat de camper bij een volgende keuring een rode kaart zou krijgen voor deze gebreken............................

Nu is mijn vraag, hoe moet ik dit nu interpreteren.....................wat zijn de mogelijke kosten in de toekomst..............en wanneer in de toekomst.
Ik weet dat jullie geen waarzeggers zijn maar op de controle (een andere dan waar de controle geweest is) zijn ze dat blijkbaar wel.
De MH is een ford riviera van 1994 , een 2500d.

Naar mijn bescheiden mening..................en ik ben er nu alweer 3 dagen mee op weg....................perfect in orde.....................maar het is natuurlijk een MH van 1994 ....................waarvan er honderden op KAPAZA staan..................veel duurder en wie weet met hoeveel verborgen gebreken.

Anderzijds...............de koper heeft een schriftelijk bod gedaan op kapaza......................ik vraag me af of hij dit bod niet moet nakomen..............
Hopelijk heeft er iemand dit lang epistel willen lezen..................alle suggesties en goede raad zijn in ieder geval welkoml

groetjes en geniet van het WE SAMEN

Ingrid


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 8 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling