CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 12:57

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Plannen voor Sprinter
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014 13:08 
Offline
+500 Postings
+500 Postings

Geregistreerd: 03 jan 2005 21:42
Berichten: 906
Woonplaats: Gooik
De Fiat is nog niet verkocht maar toch begin ik al plannen te maken om opnieuw een Sprinter in te richten.
8 jaar lang hadden we een zelf ingerichte 312D
Toen kochten we een grote fabrieks-semi-integraal op Fiat.
De ruimte is aangenaam bij stilstand maar tijdens het rijden mis ik mijn ingerichte bestelwagen.
Dus denk ik erover na om weer een Sprinter in te richten.
Het basisvoertuig wordt waarschijnlijk een 316CDI of 319CDI, in A3 H2 uitvoering. Die is 6m99 lang
De 16 is zuiniger, de 19 leuker met een mooi klinkende V6
Even dacht ik aan een 516 of 519(dubbellucht) maar die weegt leeg al 200 kg meer en ik hou hem liefst legaal op B rijbewijs.
Qua inrichting:
De cabinezetels op draaionderstellen. Links een wegklapbare tafel. Daarachter een tweezitsbank van een Vito Viano op schuifrails. Bedoeling: tijdens het rijden de tafel wegklappen en de bank vooruitschuiven zodat de dochter dichter bij ons zit.
Deze bank heeft geintegreerde veiligheidsgordels en individueel verstelbare rugleuning. Ook kan ze volledig opklappen of verwijderd worden om eens iets te vervoeren.
Verder links een kleine toiletruimte met wasbakje en nooddouche, en daarachter een grote compressorfrigo met afzonderlijk vriesvak.
Rechts achter de schuifdeur een keukenblok met 3pitsgasvuur gevoed door een bus campinggas 907.
Voor de verwarming en warm water zou ik kiezen voor de Webasto Dual Top en deze onder de wagen hangen.
Qua electriciteit een woonaccu van 100Ah voor alles en een 220Ah afzonderlijk voor de koelkast.
Dus 2 scheidingsrelais en een transfo met 3 gelijkrichters.
De achterste 1m80 komt er een groor vierkant bed op ongeveer 1m hoogte. Ook dit is verwijderbaar om ens iets groot de vervoeren. Daaronder koffer en hondehokken.
Een Heki midi boven de zithoek en een boven het bed, een kleine met ventilator boven de keuken en een kleintje in de badkamer.
Wat zie ik over het hoofd?
Andere opmerkingen?


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 40 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling