CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 10 mei 2024 06:07

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Inrichting opbouw
BerichtGeplaatst: 16 apr 2007 20:23 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 27 maart 2007 20:18
Berichten: 4
Woonplaats: Olen
Dag iedereen,

Eindelijk is de kogel door de kerk: we gaan een volledige nieuwe casco bouwen ipv onze "oude" motorhome (een omgebouwde touringbus van 1970) te restaureren. We gebruiken onze mh intensief om in de winter te gaan skien en in de zomerperiode enerzijds te gaan waterskien of te touren (Spanje, Griekenland, Turkije, ...)
We hebben gekozen om een casco te laten bouwen door een carrosiebouwer in de streek. Deze zal bestaan uit sandwichpanelen van 40mm voor de wanden en 50mm voor het dak en vloer. Het gebruikte chassis is een scania 94D uit 2003.
Nu is mijn eerste vraag: zou ik om condens te vermijden als het ware een soort "spouw" voorzien van 10mm tussen het sandwichpaneel en de afwerkingsplaat van 4mm triplex?
We verwarmen met een ringverwarming met convectoren (ebenspacher)dus op die manier zou er een soort natuurlijke circulatie zijn van warme lucht die dus ook langs/in de spouwmuur omhoog stijgt en aldus het condens zou doen opdrogen. Langs spleten en openingen boven de kastjes komt die lucht terug in de mh.
Hierdoor zorg ik dus ook dat ik eigenlijk altijd "warme" kleren heb in de kast omdat die warme lucht ook in de kastjes kan rondcirculeren.
Als ik het goed gelezen heb, past Kabe (=deens fabrikant van caravans") dit principe ook toe in hun caravans.
In onze huidige mh is ook een beetje dit principe toegepast maar met een spouw van 3 cm (maar isolatie van 2cm)
Graag jullie mening hierover, of hoe jullie het oplossen.

MVG

Kris uit Olen


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling