CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 apr 2024 23:50

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: HELP – HELP !!! HOE ZIT HET NU ??
BerichtGeplaatst: 25 jun 2007 21:56 
Offline
+50 Postings
+50 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jun 2007 20:13
Berichten: 79
Woonplaats: ergens tss brus/Antwerpen/Mechelen
We staan op het punt om van een familielid een camionnette te kopen die ingericht is als mobilhome. Eerste ingebruikname 2004. Hij staat nu ingeschreven als lichte vracht. Volgens de eigenaar is de autokeuring geen probleem, in die drie jaar nooit geweest. Toch wilde ik eerst inlichtingen inwinnen want van een collega wist ik dat zij een rode kaart kreeg met een camionnette, zelf ingericht als mobilhome. Zij moesten de camionnette leeg kunnen aanbieden, met tussenwand.

Ik ging naar de stationschef van de autokeuring in mijn buurt inlichtingen inwinnen met foto’s … Deze wagen kan volgens hem nooit goedgekeurd worden als lichte vracht. (Nochtans al drie jaar wel.) Hij zegt : enige mogelijkheid is procedure opstarten die een maand duurt en ong. 250 € kost om hem als mobilhome te laten inschrijven. Maar het is dan nog niet zeker dat hij zeker zo aanvaardt wordt. Alhoewel hij dacht van wel.

Nergens is duidelijke info te vinden wat nu de juiste correcte wetgevings-richtlijnen zijn ? Of heb ik tijdens mijn lange zoektocht op internet toch nog echt duidelijke informatie gemist.

1. Waaraan moet hij ALLEMAAL voldoen om als lichte vracht ingeschreven te kunnen worden.

2. Waaraan moet hij ALLEMAAL voldoen om als mobilhome ingeschreven te kunnen worden.

We zitten echt met ons handen in het haar ! We willen deze zooooooooooooooo graag kopen maar … we kunnen toch geen wagen kopen die misschien helemaal niet toegelaten wordt op de straat !


Hoe ziet hij eruit ? Verhoogd, verlengd. Drie ramen in kabine : twee achter, 1 zij. Tussenschutsel tussen cabine en ruimte is behouden. Kan ook niet meer verwijderd worden. Wastafel en dergelijke is ertegenaan gebouwd. Tafel, stoelen, kastjes, frigo, electriciteit, gas, watertank (vuil en proper water), luifel, isolatie … alles is voorzien (zelfbouw door de eigenaar), stevig vast bevestigd in de wagen, en echt niet verwijderbaar.

Ik hoor van collega dat gas buiten aan moet zitten om goedgekeurd te geraken als mobilhome ? Ik hoor zoveel tegenstrijdige berichten. Garagist zegt dit, keuring zegt dat, eigenaar zegt dat, websites zeggen dan weer iets anders ??? He he … geraak er maar wijs uit … WIE HEEFT NU GELIJK ?


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 38 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling