CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 02 mei 2024 18:20

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Compacte betaalbare 4x4
BerichtGeplaatst: 19 mei 2008 06:36 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 30 maart 2007 08:38
Berichten: 26
Woonplaats: Hoboken
Zoals wel meer zelfbouwers liep ik al een tijdje met het idee rond om na een paar campers , eens iets te bouwen met wat meer mogelijkheden . Omdat ik altijd wat rustige plaatsen opzoek had ik me op verschillende reizen al een paar keer vastgereden . Op een uitgestrekt strand ergens tussen Frankrijk en Italië heb ik hem een keer of tien om de twintig meter mogen uitgraven , de lol was er vlug af . En dat terwijl ik thuis een "jeepke" had staan . Ik heb later ook wel eens , voor de val van het ijzeren gordijn , met dat voertuig plus tent door Hongarije getoerd , zanderige poesta's .De camper stond thuis .
Maar het basisvoertuig voor zo'n camper is (was) boven mijn budget . Verleden jaar en ook dit jaar was ik op het treffen in Braschaat . De gele Unimog van bv. Benny is een pracht exemplaar , maar voor mij is de startprijs te hoog . Simpatieke kerel ook , handig.
Tot ik tijdens het zoeken op internet een Unimog 404 tegenkwam met technische en vooral carrosserie problemen , die voor weinig geld te koop was . Ex-legervoertuig , dus geen PVG nummer , maar dat is allemaal op te lossen . Het chassis kon dienen , de motor en de cabine was een ander verhaal .Waarom zelf geen meer comfortabele cabine opgezet en andere motor geplaatst , diesel ? Daar was de uitdaging .
Het eerste deel van die opgave is achter de rug , de cabine staat er op , de motor hangt er in,
het geraamte van de opbouw en het front daarvan is ook klaar , zelfs een generator en verwarmingsunit . Met het materiaal voor de verdere opbouw in stock staat de teller nog net onder 5000 euro . Het verhaal tot op dit punt staat op een blog , maar daar heb ik minder verstand van http://campers-4x4-motoren.skyblogs.be . Ik probeer een fotoke bij te plaatsen maar weet niet of het lukt .

_________________
" alles kan " ( bijna ... )


Laatst bijgewerkt door Guido Van Ursel op 12 jun 2008 21:45, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 9 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling