CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 09:16

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Citroen Jumper L4 H3 LV naar kampeerwagen ombouwen
BerichtGeplaatst: 20 nov 2015 21:28 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 05 dec 2013 21:00
Berichten: 9
Woonplaats: Rijkevorsel
Hoi Camperfanaten

Om de bezoekers van dit forum te helpen en in te lichten deel ik graag ons verhaal. Zelf ben ik geen regelmatig bezoeker maar is het voor onze ombouw voor specifieke zaken interessant geweest om info te krijgen van mensen met kennis van zaken op gebied van campers ombouwen.

@Pele, Clement en Campo, eerst en vooral Dikke Merci voor de tips ongeveer een jaar geleden ivm met mijn vraag ivm de 2+1 draaibare zitplaats. Hierover verder meer.

Belangrijker is dat ons project ondertussen succesvol goedgekeurd is, een Citroën Jumper 3.0 (158pk) L4H3 ombouwen van LV naar KAMPEERWAGEN.

We zijn uitgekomen met een ombouw voor 4 personen met een rijklaar gewicht van 3080 kg incl. gevulde tanks. De zitplaatsen waarvoor ik een jaar geleden info over zocht is financieel niet haalbaar geworden. De aankoop voor de 2+1 (draaibaar/ong 4500 euro ex btw) vooraan paste niet in het budget om er ev. een camper voor 5 personen van te maken, maar weet wel dat dit mogelijk is incl de nodige certificaten.

Wat hebben we gedaan:
We hebben achteraan 2 vaste zitplaatsen met gordels (merk:Schnierle) laten inbouwen. Zelf heb ik 3 ramen gestoken alsook een draaiplateau onder de bestuurderszetel onder de passagierszetel zat er al één bij de tweedehands aankoop LV. Voor deze vernoemde zaken zijn er tegenwoordig attesten nodig van een erkend plaatser (wist de camperbouwer mij mee te delen) of anders particulier laten nakijken door Vincotte met het alom bekende verhaal als gevolg. Het papierwerk hieromtrent heeft de camperbouwer waarmee we gewerkt hebben op zich genomen.
Voor het inrichten van het interieur hebben we gewerkt met populieren multiplex van 6, 12 en 15 mm afhankelijk van de constructionele draagkracht die nodig was voor de inbouw van de kasten en bedden (die we met een kleurloze lak geschilderd hebben). Om de homologatie-procedure in orde te krijgen hebben we gewerkt met een camperbouwer die van Citroën de nodige attesten heeft om hun wagens om te bouwen, dit is particulier niet mogelijk voor Citroën.

Verder heeft ons verhaal veel gelijkenissen met dat van Pele. Omdat er op gebied van homologatie wat veranderingen van bevoegdheden zijn doorgevoerd. Federaal opgesplitst naar Vlaams en Waals en hierdoor lange vertragingen waren in de Vlaamse afdeling zijn, is ook ons dossier via het Waalse Gewest/Namen gepasseerd en goedgekeurd. Dit omdat ook de nieuwe snellere digitale procedure enkel voor voertuigen met een Europees erkenningsnummer is ( *e6*XXXXXXX*XXXX*XX ) en onze bus dit nog niet had, maar nu na de homologatie tot camper wel. Dus reizen ook wij in de toekomst met een Franstalig COC 2de fase, en met de glimlach hoor....

Daar ik geen fervent bezoeker ben van dit forum is de kans zeer reëel dat ik NIET spoedig zal reageren, maar via deze weg wil ik wel mijn ervaring delen en andere informeren. Als er toch iemand extra info wil kan je me ev een PB-bericht sturen om een snellere respons te krijgen.

Maar vooral rijden met een CUSTOM made camper is zalig en laat je vooral niet afschrikken als je een camper wil inrichten en laten homologeren.
Mijn goede raad is: Maak een mooi plan naargelang het idee en noden dat je zelf wil realiseren. Informeer via de nodige instanties (keuring, websites, erkende camperbouwers,...) over wat kan en mag. Neem desnoods een helpende hand of extern bedrijf onder de arm om je plannen of een deel ervan (samen) te realiseren. En als je alle nodige info en zekerheden hebt begin er dan aan.
"The sun is always shining, when you are riding you're custom made Camper".

Zelf ben ik geen computerkenner maar hopelijk kunnen jullie door onderstaande links in jullie zoekmachine in te geven enkele foto's bekijken.
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2cwrb4&s=9
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=ibw2tv&s=9
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=11v1i5h&s=9

Hopelijk kan ik op deze wijze mijn ervaringen delen met andere avontuurlijke camperbouwers.

Succes
Jan.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 10 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling