Beste
Eindelijk is het zover: De Ducato L3H2 waaraan ik van maart 2014 tot oktober 2014 werkte, is nu gehomologeerd als kampeerwagen met 4 goedgekeurde zitplaatsen, leegggewicht 3190 kg. Zoals ik eerder in andere berichten heb gemeld, deed ik beroep op een professionele camperbouwer om mijn dossier te behartigen. De bouw deed ik helemaal zelf, behalve 2 laswerken. Zo'n dossier omvat veel. 't Laatste nieuw is dat er ook
naar emissie- en geluidswaarden gezien wordt, ook al zijn die dezelfde als de andere honderdduizenden Ducato's, waarvan de waarden bepaald zijn.
Omdat de dienst verkeer zonodig naar de Vlaamse overheid moest gaan in plaats van de federeale, had het afhandelen van mijn dossier, ingediend in oktober, vertraging opgelopen.
Dan heeeft men het dossier maar naar Wallonië (Namur) gestuurd, waar het snel behandeld werd. Vandaag ben ik dan met het nieuwe (Franstalige) gelijkvormigheidsattest en identificatiestickertje naar het plaatselijke Goca keuringstation van Malle geweest . Behalve een normale keuring van de wagen, heeft men enkel de gordels geïnspecteerd en een weging gedaan.
Mijn bedenking: Veel admininistratieve kosten, totaal geen keuring. Niemand heeft wat dan ook gekeurd, behalve de wagen zelf (zelfs 4 keer op één jaar tijd). Binnen de 3 maanden moet ik me dan nog eens aanmelden, nadat ik het nieuwe inschrijvingsbewijs bij DIV heb verkregen.
Enfin: 't Is klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!