CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 05 mei 2024 20:37

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Afscheid en aan de start van zelfbouw.6
BerichtGeplaatst: 17 sep 2015 21:13 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2005 23:14
Berichten: 2064
Woonplaats: Vlimmeren
Na 9 jaar redelijk trouwe dienst, na 120 000 km reizen, nemen we afscheid van onze Fiat Ducato 2,8J TD.
Vorige zondagavond liet ik een ballonnetje op met een advertentie op Kapaza en Tweedehands.be.
Het werd een hele luchtballon, want er was snel héél veel respons en maandagavond was de verkoop al rond.

Woensdag was het dan tijd voor de tweedehandskeuring van de oude maar kerngezonde grijze tante (12,5 jaar oud, 230 000 km).
Een keuringsbewijs zonder opmerkingen. Ik wens de nieuwe eigenaars dan ook nog meerdere jaren reisplezier.

Afbeelding Afbeelding

Bij de pakken zitten doen we niet en daags na de verkoop vond en kocht ik een jonge Ducato L3H2 maxichassis met de 2,3 l /130pk motor, met 8000 km op de teller.
Het wordt mijn zesde bouw.
De eerste, in 2001, was een Mercedes TN 209 D. Die werd in 2003 nog grondig verbouwd: nieuwe behoeften , nieuwe inzichten.
Dan had ik in 2005 een Peugeot Boxer L2H2, maar die werd een jaar na de verwezenlijking gestolen.
In 2007 was de grijze Ducato L2H2 2,8 JTD klaar voor veel kilometers (tot vorige week in de Ardeche, nu verkocht).
De vierde bouw was een Peugeot Boxer L2H2 3 liter, klaar in 2011, voor mijn oudste broer.
In 2014 klopte mijn jongste broer aan en werd een witte Ducato L3H2 2,3 reisvaardig gemaakt.
En volgende week woensdag staat er weer een witte op de oprit. Maar verbouwingswerken in het huis van mijn dochterlief zullen eerst mijn aandacht vragen.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 48 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling