CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 16:16

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sprinter 2000 - W&T
BerichtGeplaatst: 10 okt 2018 20:54 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 03 mei 2018 21:11
Berichten: 16
Woonplaats: De stille kempen
De kogel is door de kerk.

Eerst ff voorstellen: Wendy en Tim, al jaren fervente kampeerders, al een half jaartje aan het rondkijken, ik had de tijd om een leuk geschikt busje te vinden. Tot plots mijn wagen, Volvo V70 2012 een spookleven begon te lijden en problemen vertonen. Absoluut niet betrouwbaar. Dus een busje werd dringender. Als wagen ? We zullen het zien. Voorlopig echter wel. :-)
Gelukkig is er ook nog een jonge benzine Polo als we dan toch eens in Antwerpen/Brussel moeten zijn. Dus dat overleven we ook wel. Want daar mag ik met de bus niet binnen.
Der is ook nog een border collie als vaste reisgezel. Onze beste vriend Maxx.


Er is dus een busje aangekocht. Sprinter L2H1 308D. De km's, en de prijs gaven de doorslag ... iets minder dan 190000 km. En de motor loopt als een zonnetje. T was misschien beter een H2 geweest maar voor die prijs kan ik er nooit spijt van krijgen.
Kastje beetje roest op de gebruikelijke plaatsen. Maar absoluut niet doorgeroest is nog stevige plaat. Moet wel aangepakt worden. Hangt vol stickers, dus daar is al aan begonnen. 't ga nog wel wat uurtjes kosten om hij/zij (ben er nog niet uit) helemaal sticker vrij te krijgen. Maar we geraken er wel.

Op zoek naar isolatie ?
Iemand ervaring met Armaflex van Amazon ?
https://www.amazon.de/dp/B0148HOZL0/ref ... DMIJ8&th=1
Lijkt me veel goedkoper als op alle andere plaatsen ?

Is ontdreuningsfolie (betumen) nog nuttig als ik de hele kast plan te isoleren ? of is de winst nihil na volledig isoleren ? Iemand ervaringen ?

20 mm ? of moet ik echt op 50 mm mikken ?
"Chinese Webasto" is onderweg (Chinese 5kw ... maar ik verwacht de 2000 kw uitvoering te ontvangen we wachten af.

't is een warrig verhaal geworden. Mijn excuses lange dagen op het werk en dan nog ff klussen aan de bus.
Dan krijg je zoiets.

In alle geval, een forum is "nostalgie uit mijn jeugd." En een aangename verademing ten op zichte van het sociale media gebeuren.
De grote stappen van de ombouw gaan hier zeker te volgen zijn ter lering en vermaak van iedereen.

Zaterdag al naar Schijndel of het nog een weekje uitstellen ? Dilemma's dilemma's. Leuke kortingen op batterijen (ik denk aan 180 Ah) en zijraampjes.

Dit was em voor de eerste maar absoluut niet de laatste update.

Cherio
Tim


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 21 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Peter4x4


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling