CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 18:19

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: verhogen waterdruk jabsco waterpomp
BerichtGeplaatst: 22 jul 2019 18:44 
Offline
+50 Postings
+50 Postings

Geregistreerd: 03 maart 2018 17:09
Berichten: 57
Woonplaats: Leuven
hoi allemaal.

Een tijd geleden zag ik alleen voordelen in een geiser (direct onbeperkt warm water en het prijskaartje) en nadelen in een boiler (maar 10l warm water, veel energie verbruik en duur), dus ik heb een geiser geïnstalleerd. Ik heb hier toen nog gevraagd naar de nadelen, maar het enige nadeel dat elke keer opnieuw terugkwam was de veiligheid..

De veiligheid bleek geen probleem. Mooi schouwtje gemaakt, verse aanvoer van lucht onderaan, een goeie CO melder en een geiser met automatische afsla beveiliging wanneer verbrandingsgassen niet afgevoerd worden. (dit maar even om die discussie niet opnieuw te voeren)

Ondertussen kom ik wel andere problemen (en nadelen) tegen waar ik toen niet bij stilgestaan heb. Ik heb misschien wat spijt dat ik niet gewoon voor een boiler ben gegaan. Want mijn frank is recent ook gevallen dat je met 10l heet boiler water, waarschijnlijk wel veel meer liters lauw douche water kan maken. Dus zo snel zal dat wel niet op zijn. Ik wou dat die frank eerder was gevallen :)

Bovenstaand tekstje om de 'I told you so' comments wat voor te zijn :D

Anyway, het grote nadeel dat ik ontdekt heb en het probleempje dat ik nu ondervind:

Met de geiser heb je misschien wel direct onbeperkt warm water, maar je moet een minimale doorstroom hebben voor hij aanslaat. Ik heb een jabsco par-max 1.9 waterpomp met een debiet van normaal gezien 7,5l per minuut, maar momenteel in mijn camper haalt die maar 2l per minuut ofzo. Met als gevolg dat mijn geiser vaak afslaat of niet opstart (een 6l wagaparts). Wanneer hij wel draait, dan is het water veel te warm, waarschijnlijk omdat er te weinig water te traag doorloopt... Is er een manier om de waterdruk wat te verhogen? Of met ik gewoon dikkere buizen gaan gebruiken? (momenteel gebruik ik 10mm binnen diameter buizen)

Grtz,

Dries.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling