CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 17:37

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: geschikte draaiplateau's voor Ducato/Jumper/Boxer 2006 - nu
BerichtGeplaatst: 17 maart 2020 10:51 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2005 23:14
Berichten: 2056
Woonplaats: Vlimmeren
collega zelfbouwers - aspirant bouwers

Gisteren was het weer zover: Voor de derde maal liet ik me vangen door het aannemen van Sportcraft draaiplateau's, zoals die in de Reimo catalogus staan, met als artikelnummer 59583 en 59582 (pagina 723), kostprijs 231,90 € per stuk. Echter, die voor de bestuurdersstoel zijn totaal ongeschikt. Men moet de handrem naar beneden laten, de stuurkolom in de diepste stand zetten, de hoek van de rugleuning verdraaien en dan nog enkele voor-achter bewegingen doen met de rail om de stoel van rij- naar zitpositie te manoeuvreren. In mijn eigen bus heb ik plateau's die toelaten om in één beweging de 180° draai te doen. Joske van dit forum wees mij daar destijds op, zodat ik toen de juiste keuze maakte. In 2013 heb ik ook de 'verkeerde' vervangen door andere. De goede draaiplateau's met artikelnummer 59 640 en 59 641 zijn niet meer verkrijgbaar. Ik dacht dat ze bij Reimo /Sportcraft na 14 jaar wel door zouden hebben dat er iets mis was, en bestelde achteloos de gewraakte draaidinges. Die heb ik vandaag terug laten brengen. Mijn leverancier zorgt voor een oplossing. Bijkomend probleem is dat die draaiplateau's een attest moeten hebben om te homologeren.
Nu ik me toch weer aan het ergeren ben: het plaatsen van die draaiplateau's is zeer eenvoudig, je moet moeite doen om het mis te doen. De in totaal 12 M8 boutjes zullen theoretisch met een bepaalde aanhaalmoment moeten aangedraaid worden. Wat veiligheid betreft is dat bij het aandraaien van bv. moeren van autowielen of zelfs van een moer van een fietsnaaf van groter belang. Hier moet je echter geen attest van een erkende plaatser voor hebben.Waar wel vakkennis voor nodig is : de correcte connectie maken met de fiches voor gordelspanner/airbag. Als je van een nieuwe bus vertrekt : bestel dan de originele draaibare stoelen. Iets duurder maar geen gedoe. Eleganter, lichter, beter! Bij een gebruikte bus de originele (laten) plaatsen is gewoon duur.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 28 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling