CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 01:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik wil graag eenvoudig starten: VW Caddy Maxi
BerichtGeplaatst: 07 nov 2020 19:54 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 07 nov 2020 18:57
Berichten: 8
Hallo allemaal, laat mij beginnen met een korte introductie vooraleer ik mijn vraag lanceer:

Ik ben freelance fotograaf en maak regelmatig road trips met mijn VW Caddy Maxi die staat ingeschreven als lichte vracht (2+3 plaatsen / afscheidingswand). Mijn road trips gaan van enkele dagen in de Ardennen tot een maand doorheen een Europees land trekken. Tot op heden heb ik steeds in Airbnb's en / of hotels verbleven, wat de kost van deze trips nogal opdrijft. Behalve de kost is er nog een praktisch probleem. Voor deze die niet bekend zijn met fotografie, de mooiste foto's maak je vlak na zonsopgang en vlak voor zonsondergang. Twee praktische voorbeelden:

1) stel je een zonsopgang rond 6u 's voor, je verblijft in een hotel en je wilt een berglandschap fotograferen. Dat betekent rond 4u30 je bed uit, uitchecken uit het hotel zonder ontbijt, je rijdt vervolgens zeer voorzichtig de berg op en als je bovenkomt kom je tot de constatering dat het weer een goede foto in de weg staat. Op naar de volgende locatie, soms een paar 100 km verder, half-suf achter het stuur, ...
2) ik denk dat ik gemiddeld meer cameramateriaal mee heb die de waarde van mijn caddy overtreft, als ik op hotel verblijf dan laat ik dat natuurlijk niet graag achter in de auto. Dat is altijd een hoop gezeul, en als je om 5u het hotel verlaat dan durft dat nogal eens lawaai te maken.