CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 01:35

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik wil graag eenvoudig starten: VW Caddy Maxi
BerichtGeplaatst: 07 nov 2020 19:54 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 07 nov 2020 18:57
Berichten: 8
Hallo allemaal, laat mij beginnen met een korte introductie vooraleer ik mijn vraag lanceer:

Ik ben freelance fotograaf en maak regelmatig road trips met mijn VW Caddy Maxi die staat ingeschreven als lichte vracht (2+3 plaatsen / afscheidingswand). Mijn road trips gaan van enkele dagen in de Ardennen tot een maand doorheen een Europees land trekken. Tot op heden heb ik steeds in Airbnb's en / of hotels verbleven, wat de kost van deze trips nogal opdrijft. Behalve de kost is er nog een praktisch probleem. Voor deze die niet bekend zijn met fotografie, de mooiste foto's maak je vlak na zonsopgang en vlak voor zonsondergang. Twee praktische voorbeelden:

1) stel je een zonsopgang rond 6u 's voor, je verblijft in een hotel en je wilt een berglandschap fotograferen. Dat betekent rond 4u30 je bed uit, uitchecken uit het hotel zonder ontbijt, je rijdt vervolgens zeer voorzichtig de berg op en als je bovenkomt kom je tot de constatering dat het weer een goede foto in de weg staat. Op naar de volgende locatie, soms een paar 100 km verder, half-suf achter het stuur, ...
2) ik denk dat ik gemiddeld meer cameramateriaal mee heb die de waarde van mijn caddy overtreft, als ik op hotel verblijf dan laat ik dat natuurlijk niet graag achter in de auto. Dat is altijd een hoop gezeul, en als je om 5u het hotel verlaat dan durft dat nogal eens lawaai te maken.

Stel je nu voor dat ik de avond voorheen de berg oprij. Kans op een geweldige zonsondergang. Ik maak mij buiten wat pasta op een kampeervuurtje (zoals ik nu al doe), en ga slapen in mijn caddy. Om 5u doe ik met slaapogen de deur open: goed weer: prima, slecht weer, tant pis, ik draai mij om en slaap gewoon verder. Misschien zijn de omstandigheden om 8u wel redelijk. Zo niet heb ik op zijn minst op mijn gemak kunnen ontbijten bovenop een berg. En ik hoef niet te zeulen met mij camera materiaal.

Nu ik heb niet de behoefte om een volledige kampeerwagen van mijn caddy te maken, als ik zin heb kan ik nog steeds overnachten in een hotel om letterlijk en figuurlijk de batterijen op te laden. Dus in wezen wil ik gewoon de optie hebben om op een veldbedje / een matras in mijn caddy te kunnen slapen. Door de dubbele cabine lukt dit nu natuurlijk niet.

Mijn vraag: vermits ik het in eerste instantie heel basic wil houden en de achterbank zelden tot nooit gebruik dacht ik eraan om die er gewoon uit te gooien samen met het tussenschot. Mijn concrete zorg is of dit zomaar mag voor de keuring. Ik heb ze 3 weken geleden gemaild en nog steeds geen antwoord gekregen. Google heeft mij ook niet echt verder geholpen. Heeft iemand hier ervaring mee / kan iemand mij op weg helpen om de juiste stappen te ondernemen?

Het alternatief is om de Caddy te verkopen en een Vito of iets dergelijks te kopen, maar ik ben eerlijk gezegd nogal gehecht geraakt aan mijn erg praktische Caddy en vermits deze is afgeschreven is dat uiteraard mijn eerste keuze. Ik wil op deze manier graag ontdekken of het er in de praktijk allemaal zo wel aan toe gaat zoals ik het mij voorstel, vooraleer over te schakelen op een "echte" campervan.

Bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 23 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling