CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 18 apr 2024 21:56

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dakpaneel vastmaken + vloer isolatie
BerichtGeplaatst: 08 jan 2021 11:31 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 08 jan 2021 00:52
Berichten: 8
Ter vervanging van de oude camper met daktent heb ik een nieuwe Opel Vivaro gekocht.

Ter isolatie ga ik mij richten op de blog van Mickel Moen (https://mickelmoen.blogspot.com/p/isola ... latie.html) - dit sluit aan bij wat ik er ook over denk.
Ik heb de optie genomen in de garage om de zijpanelen en vloerplaat er bij te hebben. Deze ga ik alleen gebruiken als sjabloon om vervolgens eigen hout naar keuze te nemen.

Echter heb ik drie problemen/vragen.

1) Op het dak is er geen paneel voorzien, dit zal dus zelf moeten gemaakt worden. Er zijn geen bevestigingsgaten en ik zie het ook niet zitten om te boren/schroeven ivm roest. Dus ik vroeg mij af of geimpregneerde CLS balken tegen het plafond lijmen een idee was. Daar vervolgens schapenwol tussen en dan de multiplex plaat ertegen als afwerking?
Zou dit problemen geven? Ik ben van plan een dakluik (met ventilator) te laten steken bij een firma die hiervoor bevoegd is, vandaar dat ik ook een dikker dak nodig heb en niet zomaar kan open laten.

2) Zelfde over de vloer, hier kan ik wel gerust lijmen denk ik maar heb ook al gelezen dat je beter gewoon Armaflex legt tot de vloer "effen" ligt en daarop gewoon je vloerplaat legt. Maar hoe leg je die dan vast zodat ik er het bed etc kan op vastschroeven? Is een houten frame met schapenwol of armaflex tussen een slecht idee? (Door het rechtstreeks contact van metaal met het hout)

3) Aangezien ik een tussenwand heb uit zwart metaal lijkt het mij fijn om deze met naaldvilt te bekleden. Is het aan te raden om deze ook eerst te isoleren alvorens de naaldvilt aan te brengen of kan dat rechtstreeks? Vooral met oog op condensatie/vochtbeheersing dat ik dit vraag. Wil niet hebben de de naaldvilt super nat wordt door de condens. Thermisch isoleren is voor mij bijzaak aangezien de wagen toch steeds open deuren/koffer zal hebben en vrijwel enkel dient voor te slapen.

Alvast bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 7 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling