CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 29 maart 2024 15:22

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ventilatie vs dakraam (COP installatie) + Evt suggesties
BerichtGeplaatst: 27 apr 2021 00:45 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 08 jan 2021 00:52
Berichten: 8
Dag iedereen

In onze nieuwe Opel Vivaro gingen we normaal een dakraam laten installeren door een erkend COP bedrijf hier in België. Echter sinds januari en nu is de prijs verdubbeld op de offerte en ontzie ik mij om meer of 1000 euro te betalen voor een dakraam van 40x40cm.
De bedoeling was om verluchting te voorzien aangezien we met een tussenwand zitten. (Waar ik nog steeds niet achter ben of die er al dan niet uit mag... meningen verschillen, ook in de keuringsstations).

Er bestaat een bedrijf hier in Oost-Vlaanderen, Heroma die ventilatie plaatst, Heroma is geen erkend COP bedrijf voor zover ik weet, dus vroeg ik mij af of ventilatie dan wel zelf mocht geplaatst worden? Vaak maar een klein gat nodig van 9 a 10cm om dit te voorzien.

Momenteel zou ik raamroosters kopen, eventueel het tussenschot dan weghalen en ook een permanente vloerventilatie laten steken (al ben ik hier minder enthousiast over). Makkelijker zou zijn dat er iets permanent op het dak is die lucht voorziet in de laadruimte. Al wil ik ook geen super luide ventilator tijdens het rijden. Hebben jullie toevallig andere suggesties?

De bedoeling is om low profile te blijven. Met het dakraam was dat niet gelukt maar dat leek toen onze enige optie..

Dankjewel!


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 14 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling