Beste forumleden ,
even voorstellen en de situatie schetsen :
ik heb 6 jaar een camper gehad , alkoof van 7 meter , en onlangs verkocht wegens te groot voor mij als alleenstaande .
Mijn planning is nu om een ( onlangs aangekochte ) Peugeot Boxer van 2018 L4H2 om te bouwen naar een camper , maar deze wel niet als zodanig in te schrijven .
Deze blijft dus ingeschreven als lichte vracht .
Ondertussen informatie ingewonnen bij een keuringsstation betreffende enkele zaken zoals :
Mag een dakluik eigenhandig geplaatst worden ? Ja , maar enkel bij vlakke egale daken ( welke bij dus niet het geval is

)
Mag het tussenschot verwijderd worden als de dubbele zetel blijft staan ? Ja
Mogen verluchtingsroosters geplaatst worden ? Ja , maar geen verstevigingsbalken onderbreken ( geld tevens voor het dakluik trouwens )
Mag een invoerstekker voor elektriciteit geplaatst worden ? Ja , maar geen verstevigingsbalken onderbreken
In de laadruimte is het vrij om één en ander te plaatsen om er als dusdanig mee te kamperen .
Wat betreft het dakluik is het wel een kleine domper dus , maar goed , wat moet dat moet om later geen problemen te krijgen . Hier dus mijn vraag over : welke weg hier volgen en waar kan ik hier voor terecht zonder dat ze me een poot uitrukken , want dit moet gehomologeerd worden , en ook hier is de vraag waar ik daarvoor terecht kan en welke weg te volgen .
Wat de rest betreft ben ik er min of meer uit ( denk ik , en dus zijn alle opmerkingen en voorstellen welkom )
Na de ontdreuningsplaten komt er rondom als isolatie Armaflex 19mm .
De stroomvoorziening betreft 2 Lithium deep cycle batterijen van 12V 170Ah die in serie komen te staan om een keramische kookplaat met 2 kookzone's en microgolf te voorzien van stroom ( ben niet zo voor gas ...... )
Omvormer DC 24V / AC 230V 6000W zuivere sinus
Diesel standkachel 5 Kw
Koelkast ( nog te bepalen )
Op het dak komen 2 zonnepanelen om dus offroad te kunnen blijven ( nog te bepalen welke en hoe )
Verlichting LED
Kleine watertanks ( +/- 50 L denk ik ) in keukenblok van 110 op 60 cm
Vast bed van 187 x 160 ( ik lig graag ruim

)
Zitplaats zowel links als rechts voor bed
Daarnaast koelkast en hoge kast .
Een aparte ruimte voor de Porta Potti 565P , deze ruimte komt achter bestuurder en is 60 x 60 , met een deur die bestaat uit twee delen , welke kan uitgeklapt worden en aan andere kant een uitschuifbare wand . Hierdoor kan de WC ruimte verdubbeld worden en 's vonds kan de uitklapdeur dienen als wand waardoor je de achterste ruimte afsluit van bestuurdersruimte .
De start van dit project laat nog even op zich wachten omdat het aangekochte voertuig een kapotte versnellingsbak heeft , een volledig nazicht van de mechanische delen , distributieriem enz. Tevens zijn er enkele herstellingen nodig aan de carrosserie ....
Ik hoop tegen volgend jaar er gebruik van te maken , dus de planning is niet zo strak .
Vriendelijke groeten ,
Max