Hallo,
Ik heb een Sprinter 2014 L2H2 (Belgsich kenteken) die ik 4 jaar geleden heb laten ombouwen van enkele cabine naar dubbel cabine ism een erkende ombouwer.
De wens om in de bus te slapen was er toen nog niet. De laadruimte doet vooral dienst als " natte ruimte voor" watersporten zoals windsurfen.
Nu had ik graag wel in de bus geslapen en wou hier de nodige aanpassingen voor doen : plaatsen van bed boven natte ruimte , dakluiken, bodemventilatie en dit laten keuren door een technische dienst.
Het enige probleem waar ik tegen aankijk: ik wil een bed in de bus maar wil niet ombouwen tot camper: koken en eten in de camper heb ik geen interesse in en ook geen plaats voor, dus dat is geen optie.
Een bed dus, maar aangezien dit enkel langs achteren te bereiken zou zijn aangezien ik de scheidingswand dien te behouden wordt dit al heel snel een claustrofobische ervaring denk ik+ veiligheidshalve ook niet aangewezen aangezien je maar 1 vluchtweg hebt.
Nu dacht ik eraan om in de houten scheidingswand een luik of schuifdeur te maken zodat ik het bed ook langs binnenuit (via de 2de rij zetels) kan betreden (enkel bij stilstand) en deze tijdens het slapen geopend blijft.
Heeft iemand ervaring in deze materie wat betreft keuring?
Op de site van een Vlaamse ombouwer vond ik deze opvouwbare scheidingswand dus lijkt me sterk dat een luik ook niet zou kunnen.
En op de site van de Belgische wegcode vond ik dit : " Deze scheidingswand is derwijze aangebracht dat
tijdens het rijden langs binnen geen doorgang tussen de laadruimte en de passagiersruimte mogelijk is."
Dus ze geven eigenlijk aan dat er bij stilstand wel een doorgang mag zijn of begrijp ik dit verkeerd?
Iemand ervaring?