CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 08 mei 2024 02:30

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Moezel amper 4 uurtjes, september 2014
BerichtGeplaatst: 23 sep 2014 23:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35386
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Donderdag 11 september
Bij ons in de buurt gaat The Scottish Weekend door en aangezien wij deze evenement al ooit gezien hadden was onze wens deze keer om naar de Moezel te trekken, gezellig met een zacht lenteweertje naar de rijpende druifjes kijken, de herfst doet bijna zijn intrede, nu is de Moezel op zijn mooist.
Maar eerst even vrienden gedag zeggen die The Scottish Weekend verkiezen en in Genk aan de Kattevennen verblijven voor de nacht.
Het was een aangename weerzien en de Gin tonic Italiano* maakte de avond nog aangenamer. Zoals dat gaat onder goed gezelschap werd het al snel vrij laat zodat we op amper 20km van thuis hier rustig de nacht midden in de bossen aan het Nationaal Park Hoge Kempen doorbrachten.
Camperplaats 5€ stroom inbegrepen, water inname en lozen mogelijk.
*recept Gin tonic Italiano:
1/3 gin
1scheutje limoncello
zeste van citroen
2/3 tonic water
3 ijsblokjes
slightly stirred
Afbeelding

Vrijdag 12 september
9h.
Met een beetje spijt namen we afscheid van de vrienden, wetende dat er voor The Scottish Weekend nog andere goede vrienden aanwezig zouden zijn...mah vrienden blijven vrienden en de Moezel is maar voor een weekendje maar wel nu op zijn best.
Ze zullen ons niet missen, trouwens met whisky in mijn kraag ben ik toch ongenietbaar zeker als er nog doedelzakken in de buurt gaan doedelzakken.
Het was een prachtige dag en de 3h durende rit naar de Moezel was eigenlijk voor mij als luie rijder net iets te veel maar verliep probleemloos tot aan Traben-Trarbach onze keuze voor dit weekend.
Vol deed er iemand teken bij het naderen van de slagboom, nu geen paniek, de Moezel is vergeven van de camperplaatsen, deze was nu gekozen omdat het dicht bij Kröv lag en op wandelafstand van Traben en Trarbach.
Even overleggen met Liliane en Kinheim voorgesteld om niet ver te moeten rijden, het was al middag en het zou leuk zijn om nog wat te genieten van deze prachtige zonnige vrijdag.
Ik had de indruk dat de meesten deze periode kiezen voor de Moezel, de camperplaats in Kinheim bleek ook al bijna volzet, bijna is nog niet helemaal en zodoende gooiden wij het anker uit in de nabijheid van een stroomzuil met nog een stroomaansluiting vrij.
Hoera gelukt, alle voorzieningen zijn aanwezig! Misschien tot dinsdag hier!
De uitbater komt wel heute abent um das geld zei een van onze buren, ach so vielen dank zei ik terug.
Op de blokken pas gereden, pootjes uitgedraaid, sat.schotel in de juiste richting, stroomkabel ingeplugd, tv aan op radiomodus...vensters op een kier, deur open, witte wijn voor haar en rode wijn voor hem...het eten is klaar.
We verheugden ons op een fietsuitstap morgen naar Kröv en Traben-Trarbach, Kröv zag er schitterend uit, een van de lieflijkste dorpen in de buurt, alle gevels zijn er versierd met bloemen en de terrasjes zagen er aantrekkelijk uit, meer had ik niet gezien toen wij er met de motorhome passeerden, dat diende van nabij onderzocht te worden.
13h,
vandaag doen we niks, 't is te zeggen slenteren door het dorp en een terrasje pikken.
Shorts en t-shirt is vandaag de dresscode, mijn Nikon hangt om de nek, Otto ons bijna 17 jarige J.Russel aan de lijn mee voor een wandeling.
Kinheim zelf is niet groot,een kerk, wat vakwerkhuizen, wijnboeren... naast de camperplaats zijn er wat tuinperceeltjes, een wegje links en rechts van de camperplaats om naast de oever te wandelen, hier en daar een walnotenboom om er even bij te stoppen om een noot te zoeken...een zakje hebben wij geraapt.
Bij de plaatselijke bäckerei kochten we twee mooie stukken frambozenbavarois, ongeveer 10cm hoog, toegegeven die Duitsers kennen er wat van.
Afbeelding
Dat is voor straks rond 17h ...
Naast de camperplaats, ik herinneren mij niet meer de naam, maar bij de kiosk uitgebaat door een italiaan namen wij 2 bittburger dreiunddreizigers, Claudio Baglioni galmde door de boxen...E tu...Questo piccolo grande amore, Riccardo Cocciante met Bella senz'anima, schitterend!
17h,
ik neem de stoelen en tafel uit de garage, Liliane maakt koffie, we hebben een mooie uitzicht op de Moezel, zalig!
Wat er gebeurd is nadien weten Liliane en ik niet, taart en koffie vlogen in de lucht, Liliane languit op de grond, ik kijk verbaasd, haar voet ligt in een rare hoek...haar heffen gaat niet, kan ik ook niet, we vallen ook beide bij een poging, ik smeek haar om achterwaarts de motorhome in te kruipen wat moeizaam lukt.
220km in 2h30' reden we van Kinheim tot aan het spoed van het ziekenhuis van Heusden-Zolder, met onze alkoof rond de 120km/h, sneller was niet verantwoord.
22h,
in het spoed, Dr......enkel links en rechts verbrijzeld, we zullen moeten opereren, ik neem afscheid van Liliane en ga slapen op de parking van het spoed, niet zonder eerst enkele Gin tonic Italiano achterover te slaan...deze situatie komt mij bekend voor.
Afbeelding
Enkele dagen verder plus vier plaatjes en een bout rijker:
Afbeelding
Nog enkele dagen verder, een rolstoel, krukken en een looprek rijker.
Hopelijk volgend weekend weg om te ervaren hoe het is om met een rolstoel erop uit te trekken.
Liliane, Franco en Otto onze ondertussen 17jarige J.Russel.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 36 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling