CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 07:34

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Scheepsjoagen
BerichtGeplaatst: 26 aug 2007 14:06 
Offline
+1000 Postings
+1000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2004 16:21
Berichten: 1284
Woonplaats: Bouwel
Donderdag 16 augustus zijn we rond de middag vertrokken naar Onderdendam , een klein dorpje van 750 inwoners en is gelegen een 12km boven Groningen .
Van thuis uit een mooie 345 km te gaan over Nederlandse wegen .
Na een 2tal tussenstops komen we rond 17h00 ter plaatse ...


Afbeelding

We zijn een dagje vroeger vertrokken dan de rest van de familie , we zijn nog in verlof en de rest moet nog werken hihi .
Dit geeft ons de gelegenheid om de toch wel mooie omgeving te verkennen en om ons voor te bereiden op het scheepsjoagen van zaterdag .



Afbeelding

Er is voor ons een ongelooflijk mooi plaatsje gereserveerd in de jachthaven ...



Afbeelding

Vrijdagmorgend opgestaan met een mooi zonnetje .
Pascale vertrekt met de gastvrouw om te gaan winkelen . Dit moet gebeuren 2 dorpen verder want er is geen winkel , cafe,... in heel het dorp!
Ik mijn wandelschoenen aan , fototoestel in aanslag en en op verkenning .
Iedereen die ik tegen kwam groette me vriendelijk , dit was een ware openbaring ... .
En de omgeving was mooi mooi mooi !!!



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding

Tegen de middag snel naar "huis" want het begint al te druppelen en de lucht ziet er alles behalve goed uit :(
Dan maar verbroederen met de plaatselijke bevolking en een paar flessen wijn ...
Tegen de avond komt de rest van de groep aan en tenten rechtzetten in de regen man man man :roll:

Zaterdag morgen tingelingeling ... heel de bende wordt afgehaald met de boot en naar de ontbijttafel gevoerd , wat kan het leven toch mooi zijn ...



Afbeelding


Afbeelding

Naast het water en onze ontbijttafel is de jaarlijkse markt van start gegaan en er heerst een gezellige drukte .
het podium wordt in gereedheid gebracht voor het optreden 's avonds , dit op een groot ponton en wordt dan , na de laatste opening van de brug , dwars over het water getrokken


Afbeelding

Het uur van de waarheid breekt bijna aan .
Scheepsjoagen is een plaatselijke traditie en een eerbetoon aan de vrouwen van vroeger die zelf de boten moesten verder trekken



Afbeelding

Onze Nick is eerst aan de beurt en is de allereerste Belg die aan het scheepsjoagen deelneemt , dit wordt door de plaatselijke omroeper met veel verbaal geweld aangekondigt en het publiek geeft een enorm applaus , kippevelmoment .
Hij geeft zich helemaal en zet een schitterende tijd neer , een Belgisch record !!!


Afbeelding

Om 14h00 zijn de volwassenen aan de beurt . Met 6 moet een geladen ponton verder gesleurd worden over een afstand van 200 meter .
Ik word nog moe als ik eraan terug denk.



Afbeelding

Daar we maar met 5 mannen zijn doet mijn schoonzus mee omeen volledig vlaamse ploeg te hebben , weeral een primeur !!
We eindigen op een eervolle 10de plaats van de 17 ploegen , niet slecht voor de eerste keer 8)



Afbeelding


Afbeelding

's Avonds gaan alle remmen los en wordt er een serieuze lap op gegeven , de band speelt fantastisch en we dansen tot in de vroege uurtjes .

De volgende morgend worden we weer opgehaald door de ontbijtboot .
Wanneer de kinderen getrakteerd worden op een boottocht van een paar uur , neem ik en mijn schoonbroer onze koersfiets en gaan fietsen in en rond Groningen . Heel veel wind en overal zo plat als iet maar prachtige wegen om over te fietsen .
Terug aan de wagen gekomen is er weeral een grote verbroedering bezig en zijn de kids aan het zwemmen


Afbeelding

Na een lekker avondmaal kruipen we eens vlug onder de lakens om wat bij te slapen . Alles wordt terug rustig ...



Afbeelding

Maandagmorgend , na het ontbijt alles opruimen , inpakken en terug naar huis .
Hier is de lagere school al terug begonnen en het normale leven gaat hier terug z'n gangetje .

Onderweg weer een keer of 2 gestopt en nog snel een mooie foto genomen



Afbeelding

En volgend jaar , dan gaan wij terug scheepsjoagen en onze tijd scherper stellen :D

Groeten Wim :smt112

_________________
Denonze is een Bürstner Argos A 747-2
747 number of the beast


Pascale en Wim
Tim en Nick


Laatst bijgewerkt door Pascale en Wim op 26 aug 2007 14:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 6 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling