CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 21:12

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Enkele dagen nederland ...
BerichtGeplaatst: 06 jan 2008 10:53 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jul 2007 20:06
Berichten: 410
Woonplaats: 1500 HALLE
Hallo beste campersiters,

terug in eigen land
vorig jaar reeds vertrokken naar Nieuw-Haamstede (Zeeuws-Vlaanderen) om er nieuwjaar te vieren (doen we reeds enkele jaren, dus van vóór de MH-bacterie) in een leuk tof hotelletje in uiterst rustige omgeving.
(de camper kon zonder problemen op de parking van het hotel, hondjes mogen er wel niet in, daarom bleef de onze in de MH ... http://www.duinhotel.nl
De mooie wandelingen door de natuur en op het strand waren terug onvergetelijk .... ook voor de hond ...
Op 1 januari hadden we gepland verder te trekken, maar we zijn een dagje langer gebleven om enerzijds nog wat uit te rusten van het vele dansen en springen (stijf) en om toch nog wat te genieten bij een lange wandeling door deze mooie en rustige strandlandschappen (bij ons onbestaand).

Daarna zijn we verder gereden naar URK (Merci Raymond en Katy voordeze tip!)
Het was er koud , het heeft er gesneeuwd maar het is er rustig, prachtig én vriendelijke mensen !)
Na toegekomen te zijn op de voorziene MH-plaatsen in de haven
Positie : 52,3575989N en 005,2011811 E (Burgemeester J. Schipperkade) en een inwoner-schipper die ons direct aansprak, want zo vroeg al MH was niet gewoon, melde ons deze dat we tevens walstroom konden en mochten gebruiken, de havenmeester zou wel ne keer langskomen ... (wel niet gezien na twxee dagen)
Zeker praktisch in deze vriestemperatuur waar de verwarming zo constant kon aanblijven en de kinderen 's avonds al eens een uurtje TV konden kijken.
Het was er zeer rustig, fijne winkeltjes, mooie omgeving zodat we er uiteindelijk twee dagen zijn gebleven.
We hebben wel nog de eerste dag gezelschap gekregen van een nederlandse "camper"
en de tweede morgen was er nog een ouder, iets kleiner nederlandse "camper" bijgekomen.
Kleiner maar hoe groots waren de eigenaars !!!
De man kwam naar me toe om dag te zeggen en vroeg welk weer het in België was, gelukkig had ik het nieuws gezien en kon ik het hem mededelen ...
toen ik vroeg of hij naar België ging, vertelde hij me dat hij er door reed maar infeite juist vertrok voor een rondreis PORTUGAL.
Op zich misschien niet opzienbarend, wel als ik erbij vermeld dat het koppel jeugdige tachtigers waren,
de man was 83 !!! =D> en nog o zo goed, daar wil ik ONMIDDELLIJK voor tekenen :wink:
We kregen ook nog een mooie partij sneeuwpret, en we deden er enkele goeie zaken voor de kinderen 3 halen = 1 betalen, ssst uiteraard ook voor het vrouwke :wink:
Na twee dagen vertrokken we tegen onze zin, maar het einde van de vakantie naderde :cry:

Lekker restaurant is er ook aan de haven "'t achterhuis", zéér vriendelijk, zéér proper, lekker eten aan betaalbare prijzen ! We moesten toch eens lekkere vis gaan eten ... De URKER menu echt aan te raden.
Meestal koken we wel zelf, maar dit was een mooie afsluiter van URK !

We stopten voor het verlaten van URK nog even bij een boerderij om extra kaas en natuur-produkten mee te nemen, deze waren o zo lekker, want bij onze binnenkomst hadden we er ook al gestopt en 't een en 't ander gekocht. (Ter info : gelegen langs de domineesweg als je de A6 verlaat richting URK)

We reden richting KAMPEN om nog eens een ander stadje aan te doen. Ook rustig en mooie (rustig, nou ja, niet op vrijdagavond blijkbaar) parking...
Daar vonden we speciale MH parking, met bord maximale verblijfsduur 48 uur aan het Turncentrum.
Positie : N 52,5538655 en 005,9110038 E
Wij stonden in de hoek en via een brugje kom je op een wandel/Fietsweg "Cellebroeksweg" die je in 10 minuten in het centrum brengt. We vonden het er fijn, en kochten nog wat "soldekes" en besloten uiteindelijk hier nog te overnachten en morgenvroeg huiswaarts te keren.
Er stond reeds een MH van toen we aankwamen, en 's avonds stonds er nog eentje bij ons, beiden NL.

Praktische tip : Alle zakjes met gekochte spullen plaatsen we op dasbord en langs de voordeuren, zodat er nog weinig tocht binnen kwam en het scheelde wel wat (je ziet wij blijven inventief ...), want het waren er wel veel, maar de kinderen kunen nu ook weer voor een tijdje voort ...in NL is het dan ook wel merkelijk goedkoper dan in België, zeker voor kleren en in de solden.

Eén minpuntje, op de parking op vrijdagavond omstreeks 20.00 uur kwamen jongeren wat rondschuiven met hun luidruchtige auto's, en nadat we zagen dat de politie rondkwam zijn ze dan vertrokken, op uitzondering van enkele auto's die bleven staan. Zoals gedacht zijn er enkele rond 01.00 uur hun auto komen ophalen met nog een rondje slippen, gelukkig duurde het deze keer niet lang.

Zaterdag ging het verkeer zeer vlot en kwamen we terug naar huis, al nieuwe plannen aan het smedend ...

In alle geval rond het Ijsselmeer zijn ze toch wel wat "camper" minnend en we hopen ook nog hogerop te gaan Friesland , .... zo breiden we stilaan onze perimeter UIT.

Aan allen die ik zou vergeten zijn BESTE WENSEN ! :wink:

_________________
-----------------------------
gReEtz Annick en Kris
Stilaan leren we te genieten, nu nog veel oefenen --))
blog http://annikri.blogspot.com/

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 1 reply

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling