CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 27 apr 2024 21:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Terug van Corsica
BerichtGeplaatst: 25 mei 2008 17:00 
Offline
+2000 Postings
+2000 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2005 18:38
Berichten: 2841
Woonplaats: Putte (Mechelen)
En ik ben er weer mee terug na 3 weken Corsica. Er wordt geen woord mis mee gezegt met het Île de Beauté. Het is er inderdaad prachtig, zeker in Mei met de maquis (= het struikgewas, beetje vergelijkbaar met onze heide) in bloei.

De Westkust is erg knap, zowel van Cap Corse met zijn smalle wegeltjes en oprijzende rotswanden al de rest van de Westkust met onder andere de Désert des Agriates met zijn mooie stranden en de calanques van Piana. Maar ook het binnenland met zijn gorges is prachtig (Spelunca, Prunelli, Asco, Scala di Santa Regina,... . Ook gezellige steden en dorpen met aan de jachthaves tal van gezellige restaurantjes en terrasjes met lekker eten (o.a. Corsicaanse charcuterie schotels, vis en vlees menu's voor rond de 15€). Bonifacio is indrukwekkend met zijn oude vestingsstad bovenop de rotsen die in zee uitsteken.

Ben met de camper door de Désert des Agriates naar Plage des Saleccia geweest over slechte piste: dat is toch een hoog ding om mee schuin te gaan hangen zenne, maar allée hij heeft toch niet op zijn zij gelegen

Voorts ook nog wat andere kortere pistes gedaan (bvb. schiereiland Cap Pertusato), niets stuk behalve een (drink)glas

Moet wel zeggen dat Corsica één van de motorhome-onvriendelijkste streken is die ik al gezien heb: overal plakjes met verboden om te (wild)camperen of zelf maar te parkeren (bvb. Porto & Porto Vecchio mag je in heel het dorp niet parkeren met de camper). En op veel plaatsen (parkings en stranden) afgesloten met een hoogtebar op 2m.

Moet weer lukken dat ik een camper heb die en 4x4 en motorhome is, ben ik twee keer de l*l

O ja mijn eerste recovery gedaan met de camper: Toen ik van Corte terugreed naar Zonza (Id-kaart vergeten op camping :roll: ) door het binnenland, moest ik over bergwegels die op de Michelinkaarten met rode bolletjes staan aangegeven (= gevaarlijke of moeilijke route) en waar men dan bovendien nog aan het werken was (plaat: travaux route déconseiller). Ter hoogte van die werken zat er een Opel vectra tot aan zijn assen vast in de modder van de wegwerkzaamheden. Ik heb diene sukkelaar dan maar bevrijd en zelf doorgerden in 2 klein .

En gezien ik alleen op pad was 's avonds de tijd genomen om elke dag een reisverslag bij te houden, dus dat is eigenlijk al af. Alleen nog een keer nalezen of ik mij door de emoties van het moment soms niet te veel laten gaan heb

Foto's volgen nog...

Yohani

_________________
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 10 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling