CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 15 mei 2024 06:55

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eerste trip met het busje -> Rotterdam
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 00:58 
Offline
+250 Postings
+250 Postings
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 maart 2009 00:39
Berichten: 253
Woonplaats: Diest
Een beetje laat, maar ik ga het hier maar vereeuwigen, voordat ik het vergeet..


Tijdens het paasweekend was het dan zover.. De allereerste verre trip met m'n busje. Ik had al eens eerder een poging ondernomen om in maastricht te overnachten, maar dat ging enorm fout door mijn gasalarm dat constant afging. Na 3x had ik er genoeg van en ben in het midden van de nacht terug naar huis gereden, omdat ik geen risico wou nemen. Achteraf heb ik alles laten nakijken en bleek er niks aan de hand te zijn, buiten een gas-alarm dat té sterk stond afgesteld..

Mijn weekend begon reeds op vrijdagmiddag, toen ik richting Maastricht vertrok. Ik had er immers afgesproken met enkele kameraden, waar ik ook onderdak zou krijgen. Op die manier kon ik ook gerust een pintje meedrinken omdat ik toch niet meer moest rijden..
De tijd vliegt voorbij en voor ik het weet wordt ik zaterdag vroeg in de ochtend wakker met het besef dat ik toch een glaasje teveel had gedronken. Maar dat kan de pret niet bederven en na een stevig ontbijt vertrek ik richting Genk, waar ik Tom ga oppikken, een kameraad die me gaat vergezellen.. Het busje wordt ingeladen, ik tank nog snel wat water en we vertrekken richting Rotterdam. Op een zeer rustig tempo reizen we via Eindhoven naar Breda waar we een kleine tussenstop maken om de benen te strekken. Wanneer we vervolgens in de auto stappen blijkt de gps het niet te doen. Maar ach, Rotterdam is toch niet zo moeilijk te vinden, we doen het wel zonder..
Vastberaden vervolledigen we onze weg naar Rotterdam. Onderweg besluiten we dat we best op de camping in Barendrecht blijven overnachten. Daar kunnen we rustig staan, is er sanitair, electriciteit, en staan we veilig voor wanneer we R"dam bezoeken.. Onderweg missen we een afslag en belanden in de wijk Feyenoord. Omdat het al laat wordt en we nog boodschappen moeten doen besluit ik om m'n trots op te bergen, een gedetailleerde kaart te kopen en m'n co-piloot Tom(tom) in werking te stellen. Zo komen we net op tijd in Barendrecht aan, om de "Super de Boer" te plunderen vlak voor sluitingstijd. Met behulp van een compas die ik altijd bij heb en het kaartje van GE dat ik gememoriseerd had, bereiken we ook probleemloos de camping. Het is net 18u00 als we drukken op de intercom om te vragen of er nog plaats is voor ons. De vriendelijke dame verteld ons even te wachten. Na 5 minuten geduldig wachten raak ik toch geënerveerd en besluit Tom richting receptie te sturen, die zich aan de andere kant van de camping bevond, op meer dan 400m wandelen. Terwijl ik er een spelletje van gemaakt had om om de 15 a 20 sec dat knopje in te drukken, komt er een auto achter me aan die perse binnen wil. Het is even wringen, maar uiteindelijk kan ik hem toch voorlaten. Maar ook hij raakt met een pasje niet binnen.. Ondertussen komen er ook 3 auto's aanrijden die naar buiten willen en de slagboom ook niet omhoog krijgen. In de verte zie ik Tom komen aanwandelen die minder goed nieuws brengt. Plaats genoeg voor campers, maar de receptie sluit om 18u00 en hij kon nergens nog iemand vinden.
We parkeren het busje even om de hoek en lopen terug richting de receptie. Onderweg probeer ik het telefoonnr dat ik op internet vond, maar daar worden we via een bandje doorgestuur naar een ander nr. Wanneer ik dat nr voor de 4e keer probeer staan we net aan de gesloten receptie en komt de eigenaar van het gsmnr net aanwandelen.. Zo kunnen we op de valreep toch nog een plaatsje regelen en staan we veilig voor het weekend. Een half uurtje later komt er nog een vriendelijk frans koppel uit Auxerre aan die met het zelfde probleem kampten, alsook een gezin uit Duitsland. In totaal staan we vanavond met een 4-tal campers op een plaats voor 8-10 campers. Het was er zeer rustig staan.. Aan onze linkse kant was de maas op minder dan 100m wandelen en aan de rechtse kant stonden schaapjes te grazen. 's Avonds hebben we een lekker buiten patatjes en hamburgers klaargemaakt op een klein gasbrandertje en in de gamel. Lekker back to basic.

Afbeelding

Na het eten zijn we aan de oever van de Maas wat gaan relaxen met een biertje in de hand. Met een mooie zonsondergang op de achtergrond en een volgevreten buik voelden we ons als god in Holland. Achteraf hebben we nog een tijdje buiten langs de camper gezeten vooralleer we onze nest in doken..

De volgende wordt ik wakker en besef dat ik gisteren "nen trek" heb opgedaan. Tom komt tot dezelfde vaststelling, dus besluiten we het vandaag rustig aan te doen.. Na het ontbijt en een douche in de zeer nette voorzieningen, vertrekken we met de fiets naar het station van Barendrecht, om daar de trein naar Rotterdam te nemen. Feyenoord speelt vandaag een thuismatch, en dat zullen we geweten hebben. Onze trein zit stampvol met supporters en maakt ook een tussenstop in de Kuip. Maar gelukkig ben ik zelf ook voetballiefhebber én supporter van Feyenoord wanneer het gaat om de nederlandse competitie, dus ik heb er absoluut geen probleem mee. Tom is eerder blij dat hij z'n Ajax-shirt niet aan heeft :-D
Na een tussenstop aan De Kuip, komen we in Rotterdam-Blaak, waar wij uitstappen. Meteen als je uit het station komt zie je de beruchte Kubuswoningen. We maken een wandeling door de stad, maar het weer zit fotografisch gezien niet echt mee, zeker aan de andere kant van de Erasmusbrug waar een dikke smog / wolkenlaag zit.

De foto's van Rotterdam zijn hier te vinden:
(de eerste 3 zijn van de tussenstop in Breda. De 4e is het station van barendrecht)
http://bertbeckers.be/galleries/archite ... /index.php

Na enkele uren fotograferen en wandelen hadden we het toch wel gehad en besluiten terug naar het station te wandelen. De verkoudheid begint tot me door te dringen en ben blij dat ik terug op weg naar de camper ben.. In de trein is het al veel rustiger. De wedstrijd is al even gedaan en de meeste supporters zijn al naar huis, of zijn de 4-1 overwinning aan het vieren in het centrum. Eens bij onze fietsen gekomen merkt Tom op dan er aan zijn slot geprutst is, gelukkig tevergeefs.

's Avonds maken we kip met Rijst, zonder zoetzure saus want die waren we vergeten :-D We staan vandaag helemaal als enige op het veldje voor campers en hebben alle ruimte om nog wat te voetballen en badmintonnen. Later op de avond gaan we binnen maar wat scrabbelen en kaarten met de verwarming aan, om de verkoudheid niet erger te maken. Al vroeg duiken we ons bed in, in de hoop dat het morgen beter weer is en we ons beter voelen.. En het schijnt te werken. We verlaten rond de middag de camping en rijden naar Kinderdijk. Onderweg passeren we de parkeerplek in Alblasserdam die overvol staat. Zijn we blij dat we hier niet voor gekozen hadden zaterdag. Uiteindelijk vinden we een parkeerplekje, net binnen kinderdijk:
Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de windmolens zijn hier te vinden:
http://bertbeckers.be/galleries/nature/ ... /index.php

Na een leuke fietstocht langs de talloze windmolens en chinese toeristen, was het tijd om weer naar huis te keren.. Via 's Hertogenbosch rijden we langs eindhoven weer naar Genk om Tom af te zetten en zo kan ik ook weer naar huis.
Het allereerste weekend weg met de camper was een groot succes desondanks de verkoudheid. Ik heb er zeker geen spijt van dit busje gekocht te hebben..

_________________
http://www.bertbeckers.be


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 8 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling