CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 15:43

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: De Maare-Mosel-Radweg
BerichtGeplaatst: 16 jun 2010 05:35 
Online
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Het was het weekend van Happy-Mosel dat op zondag 30 mei zou plaatsvinden, een stuk van de weg naast de Moezel zou dan autovrij zijn.
Dat weekend hadden wij besloten om en passant nog een andere fietstocht te doen namelijk de MMR staat voor Maare-Mosel-Radweg en dat op zaterdag.
Een familietochtje ook geschikt voor kinderen staat her en der beschreven op het internet ongeveer een 52tal km lang.
http://www.moseleifel-touristik.de/page ... ng=h&p=701
Een gemakkelijke tocht met een stijgingspercentage van 2.5%
http://www.eifel-radtouren.de/radwege/m ... profil.htm
Je kan je met de bus naar Daun laten brengen met je fiets erbij om zo het ganse traject bergafwaarts af te haspelen.
Met vrienden hadden wij vrijdag afgesproken op de stelplaats in Minheim om gezellig samen te zijn.
Die avond werden er verschillende flessen gekraakt en al snel was het tijd om in ons bed te kruipen want morgen zou de grote dag aanbreken.
http://www.camperplaatsen.net/content/camperplaats/838/
Afbeelding
Zot als wij waren ( ik vooral ) hadden wij afgesproken met nog een bevriend koppel om de MMR heen en terug te fietsen en niet de bus te gebruiken om ons naar boven te brengen.
Een kleine 110km volgens mijn berekeningen, het zou als volgt gaan :
om 9h30' vertrekken tegen 13 h middageten en daarna in volle vaart terug om tegen 18 h terug op ons camperplekje te zijn.
Voldoende eten en drinken en dat zou dan een makkie zijn.
Zaterdagochtend aten wij spek met eieren met nog een gebakje erbij dat wij van bakker Peter gekocht hadden, ergens had ik gelezen dat men best stevig ontbijt voor dat men een inspanning doet en voldoende calorieën moet binnenspelen, Liliane kreeg haar gebakje niet binnen en ik denk dat mijn cholesterol die ochtend pijlsnel naar ongekende hoogten inging.
Oh en Otto onze Jack Russel gaat altijd mee met de fiets, dat was ik vergeten te vermelden, je kan hem toch niet de ganse dag in de motorhome opsluiten, terwijl baasje zich amuseert.
Eer dat wij klaar waren en met onze vrienden zouden vertrekken werd het al snel 10 h, je moet maar een goed planning maken en het loopt steevast verkeerd.
Dan maar een halfuurtje later terug dacht ik...
Vertrokken !
De eerste 10km tot aan het begin van het fietspad aan de Lieser verliepen vlekkeloos.
Afbeelding
Wij namen zelfs de tijd om nog wat beelden te maken van al het moois dat wij onderweg zagen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Allez niet te lang hé, wij moeten vooruit!
Afbeelding
Eens Wittlich voorbij begint het pas te stijgen en ik moet zeggen dat men eigenlijk vanaf dan het mooiste traject onder de benen krijgt.
Tunnels en viaducten passeren de revue , enkele tunnels zijn zelfs ongeveer een kleine 550 a 580m lang , goed om een bak bier in een mum van tijd af te koelen...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tegen dat het middag werd kwamen wij de eerste uitgelaten fietstoeristen tegen die zich met de bus naar Daun hadden laten brengen, en inderdaad daar waren ook gezinnen bij met kleine kinderen...
Hoever dat hun tocht ging dat weten wij natuurlijk niet, daar men op verschillende plaatsen blijkbaar van de bus kan gebruik maken , in mijn gedachte was ik al fier om zover geraakt te zijn en dat op het tegenovergesteld traject...
Nog wat sfeerbeelden van onderweg:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Van mijn planning bleef er uiteindelijk niet veel over, we aten tegen 14h en om nog energie te hebben omdat wij nog niet in Daun aangekomen waren nam ik als maaltijd een friet, twee worsten en twee dikke pinten die ik tevreden achterover sloeg, lekker gezond was het eigenlijk niet maar ja het werd warm en een mens heeft snel dorst hé.
Onderweg in Plein deze mooie locomotief:
Afbeelding
De Maare-Mosel-Radweg loopt namelijk op een oude treinbedding en moet niet onderdoen voor onze Limburgse fietspaden, prachtig onderhouden en volledig geasfalteerd, een stukje uit het net geplukt:
Citaat:
Daar waar vroeger stoomlokomotiven tuften, fietst men tegenwoordig door het éénmalige vulkaanlandschap van de Eifel. Over viaducten en ontelbare bruggen, door koele tunnels en diepe Eifelbossen voorbij aan de diepblauwe maaren en uitgedoofde vulkanen komt u in een bekoorlijk wijnbouwlandschap van het Moezeldal.

Het werd 15 h...eer wij in Daun arriveerden, hoe laat zou het worden als wij onze neus richting Moezel keren?
Niks van aantrekken, die stijgingspercentage van 2.5% hadden wij goed verteerd ons eten ook en die venijnige korte hellingskes die je af en toe krijgt waren wij vergeten, straks komt de beloning en dan gaat het snel...dacht ik, maar eerst nog dit.
Even vieren met onze fietsmakkers van de dag over wat wij gepresteerd hadden:
Afbeelding
Een geluk dat wij niet alleen waren moet ik bekennen, anders betwijfel ik of wij zover geraakt zouden zijn, een goed gezelschap heeft deze fietstocht wat draaglijker gemaakt, wij hadden plezier en de ganse tijd werd er over vanalles en nog wat gebabbeld , we namen tijd om te eten en drinken en te genieten van het moois dat wij tegenkwamen.
Daun en terug...
Afbeelding
werd voor Liliane een beetje moeilijk, het is niet steeds bergaf , er zijn wat stukjes bij waar men op de tanden moet bijten, stillekes kreeg ze pijn in haar knie.
Op de terugweg moest ze af en toe lossen en toch lag het tempo niet hoog, een kleine domper wat de feestvreugde een beetje temperde, het was niet zozeer de hellingen die haar parten speelde maar de afstand.
Voor de eerste keer fietste zij, en ik die dag 130km, dat waren de kilometers op ons fietscomputer.
Otto ook natuurlijk , die heeft de ganse traject meegefietst.
Niet slecht voor zondagsrijders die op het eerste terrasje al stoppen voor een drankje!!!
Bedankt aan het getrainde koppel die ons gezelschap hield die dag, Ivo en Ingrid!
Het werd uiteindelijk 19h 30'...met mijn planning was ik er 1h1/2 naast maar we vertrokken een 1/2h later en zijn uiteindelijk terug geraakt.
De Happy-Mosel ' s anderendaags ?
Daar kwam niks van in huis, wij waren gebroken, alles deed pijn en toch waren wij tevreden.
Doe het maar eens na.
Franco Gasparella Liliane en Otto de passagier
8)

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 11 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling