CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 28 maart 2024 17:43

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Brussel met de motorhome eind 2014.
BerichtGeplaatst: 29 dec 2014 23:10 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35305
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
vlnr: Een van de mannekes..., de camperplaats, saucisson met stoemp

Waar?
https://maps.google.be/maps?q=50.853168 ... 1&t=h&z=17
Auberge de Jeunesse
Jeugdherberg
Youth Hostel
Bruxelles
Génération Europe
Rue de l'Eléphant 4
tel +32(0)24103858
brussels.europe@lesaubergesdejeunesse.be
http://www.Lesaubergesdejeunesse.be
Reservatie via mail of telefonisch is aanbevolen
30€ voor de eerste nacht
25€ de volgende nacht
inbegrepen tot 4 inzittenden per motorhome ontbijt, te nemen van 7h tot 9h 30
inbegrepen stroom, 8 aansluitingen
water inname
grijswater lozen
lozen zwartwater
wifi in de receptie en ontbijtzaal
dranken aan democratische prijzen
vb 1/4 wijn 3€
Duvel 2.6€
warme wijn 2€
alles onder voorbehoud ( prijzen zullen wellicht stijgen in de loop der...)
Te voet naar het centrum vanaf de jeugdherberg rechts de Paalstraat in, kanaal oversteken , rue Dansaert volgen tot op het einde, Beurs 1.4km
Metro op 600m Graaf van Vlaanderen rit geldig op alle lijnen voor 1 h aan 2.1€ /ticket

Afbeelding Afbeelding
Manneke Pis tot Jeanneke Pis
Onze reservatie werd al een maand op voorhand telefonisch vastgelegd en dit voor de dagen 26/27/28 december.
Een wandeling van 6.4km gevist op het www waarbij een deel van de Brusselse bezienswaardigheden zouden aangedaan worden was het enige wat op de planning stond, voor de rest was er gewoon de persoonlijke interesses en dit is voor iedereen anders.
Klik hier voor de wandeling genaamd Manneke Pis tot Jeanneke Pis

-Voor de eerste namiddag kortom een vluchtige kennismaking met BXL met als visitekaartje de Rue Dansaert een trendy- en fashionstraat, de Beurs , de Grote Markt de toeristische attractie van de hoofdstad bij uitstek, uiteraard de Koningsgalerij, de Koninginnegalerij en de Prinsengalerij de Rue des Bouchers of de Beenhouwersstraat, Nieuwstraat en chocolade, ontzettend veel chocolatiers...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
vlnr Het Broodhuis, de Koninginnegalerij, chocolade en een kerstkraampje

-De tweede dag begon niet goed en eindigde ook al in mineur meteorologisch gesproken, regen smeltende sneeuw en koude waren de ingrediënten die tijdens de uiteindelijke 12km lange wandeling ons begeleiden maar het was wel de moeite.
Een korte beschrijving van wat we te zien kregen :
De Grote Markt
Manneke Pis
Boulevard Anspach
Sint-Michiels en Goedelekathedraal
Het Parlement
Het Warandepark
Koninklijk Paleis
Het koningsplein
De Grote Zavel ( rustpauze en middagmaal met een klassieke Brussels gerecht Saucisse-stoemp )
Kunstberg
Koninklijke galerijen
...tot uiteindelijk terug op de Grote Markt beginpunt van de wandeling.
Nat, verkleumd, Liliane wel trots over de afgelegde afstand wat uiteindelijk te voet bijna 12.5 km lang was, moe maar tevreden.
Otto onze 17 jarige J.Russel afgepeigerd! Het was niet echt een goed idee van ons om hem mee te nemen al heb ik hem bijna voor de ganse wandeling in mijn rugzak gedragen, het slechte weer speelde ons parten vandaag maar geen seconde spijt van de wandeling.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
vlnr een winkel in de Anspachlaan, Sint-Michiels en Goedelekathedraal, Kunstberg, skyline Brussel vanuit het Poelaertplein

-De derde dag, zondag na het gebruikelijke ontbijt bestaande uit 2 boterhammen met kaas en salami, confituur, choco, eitje koffie en fruitsap, de rest van het copieuze ontbijt liet ik links liggen, te veel...was onze keuze als afsluiter voor vandaag een bezoek aan de Matongéwijk, de Marollen en een niet te missen cafébezoek in Art Nouveau stijl.
Gelukkig is het vandaag een zonnige weliswaar koude dag, maar beter zo dan eentje als gisteren.
Ondanks de prestatie van Liliane besluiten wij om de metro te nemen, een korte informatie van de zeer hulpvaardige personeel van l' auberge de la jeunesse leerde ons dat de metrohalte amper op 600m van het jeugdherberg gelegen is, ik schrijf nu jeugdherberg omdat ik hier constant van het Frans naar het Nederlands switchte en andersom, de tweetaligheid niet...geen probleem ermee en leerzaam!
Op weg zonder onze hondje, hij had vandaag een snipperdag, richting Graaf van Vlaanderen metrostation, geholpen door een Noord-Afrikaan die ons zo goed als begeleide door deze multiculturele wijk in Sint-Jans-Molenbeek tot op de plaats...zeer vriendelijk en hulpvaardig.
In de Rue de la loi stapten wij over op lijn 6 en in nog geen 10 minuten bevonden wij ons op de Chaussée de Wavre of Steenweg op Waver in de Matongéwijk.
Jammer van de koude en de sneeuw, of lag het aan het nog vroege uur, onze donkere Afrikaanse vrienden sliepen nog denk ik, alle zaakjes, kappers, nachtwinkels en resto's waren op dit uur nog gesloten, nog niemand op de baan behalve wij en wat verloren Aziaten op zoek naar een donkere type...voor wat foto's.
Ik kan mij wel misschien te levendig voorstellen dat het hier een zeer vrolijke en warme sfeer moet heersen op warme dagen, maar nu blijft het alleen maar raden hoe het eraan toe gaat, waarschijnlijk zeer hartelijk en met een lachende sfeer...ik weet het niet.
Er zijn wat herinneringen van een jaar of tien geleden toe onze kinderen hier in de buurt woonden maar ze zijn al zeer vaag.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
vlnr kleurig Sint-Jans-Molenbeek, een gift aan Elsene, ceci n'est pas le Cap Nord
Een afspraak in café La Brocante in de Marollen bracht ons in een schitterend decor, of het nu echte Marolliens waren in dat café of waren het wat ik vermoed allemaal toeristen op zoek naar wat overgebleven is van de Marollen wie zal het weten, het café zat nokvol met rond de middag een optreden van een bandje, het repertoire paste uitstekend met het interieur, jazzy en trendy ondanks al het brocante of antiek dat op en tegen de muren en aan het plafond hing.
Net als op de Zavel gisteren kon je hier typische Brussels gerechten aan zeer schappelijke prijzen verkrijgen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
vlnr kunstwerkje in de Marollen, gerechtjes, jazz, het Vossenplein
Als laatste wens voor de dag was voor ons dus na de apero in La Brocante een etentje in een van de prachtige Art Nouveau stijl café's te Brussel.
Er is natuurlijk meer te doen dan dat, de te bezoeken musea zijn onnoemelijk veel, kerken , kathedralen, exposities, gebouwen en wijken...drie dagen zijn te kort om een stad als Brussel te bezoeken , hoogstens een impressie.
Misschien dat wij terugkomen tijdens een mooie zachte lenteweekend of in de herfst.
Dit is alleen maar een impressie hopelijk hebben jullie er wat aan.
Brussel is een magische stad, zo staat het te lezen op een grote schilderij aan de Naamse poort en dat klopt!.
Afbeelding Afbeelding
De Falstaff in zijn nog originele Art Nouveau interieur
Bedankt voor het lezen Liliane, Franco Gasparella en Otto.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 10 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: loupe


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling