CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 13 mei 2024 13:46

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ervaringen van weekje weg te zijn!
BerichtGeplaatst: 08 nov 2015 09:57 
Offline
Starter
Starter

Geregistreerd: 07 nov 2015 20:40
Berichten: 10
Woonplaats: Mechelen
As Dirk schreef:
Beste motorhome liefhebbers,

Zaterdag 1 november vertrokken richting Alpes-de-Haute-Provence, de rit naar onze eerste halte in Briançon werd enkele kilometers voor het stadje verstoord door een controle van de Franse politie. De autocar en de personenwagen die voor ons reden mochten door de camper die moesten ze hebben dat was duidelijk. Eerst de documenten van het voertuig en dan mijn rijbewijs om te kijken of ik de juiste categorie (max. 3500 kg) had. Na een inspectie van het voertuig moest ik op een weegbrug rijden die enkele tientallen meters verder lag. De weging was in orde en ik mocht verder rijden ... oef!

Ik vraagde nog of de camperplaats in het stadje goed te vinden was maar daar konden ze me niet op antwoorden, doch hebben we deze snel gevonden en het is een mooie plaats om er een dag te blijven en het stadje een beetje te verkennen. Dus de verhalen van de weegbrug kloppen als een bus! De rest van de week nog de Gorges du Verdon en Saint Moustier bezocht echt een aanrader. Dan nog meer naar het zuiden gereden meer bepaald San Remo in Italië waar we op camping Villaggio dei Fiori nog enkele dagen gebleven zijn. Er was redelijk veel volk op deze camping vooral motorhomes, echt een aanrader!

Onze terugreis is bijna slecht afgelopen door de fout te hebben gemaakt om in Frankrijk op een parking langs de autoweg te overnachten. Rond halftwee in de nacht hebben dieven de voordeur van de Fiat Ducato geforceerd, gelukkig had ik een spanband tussen de twee voordeuren geplaatst. Ook de zijdeur van het woongedeelte is geforceerd door deze dieven, ook daar was een spanband aangebracht zodat ze niet binnen zijn geraakt. Ik ben wakker geworden van het lawaai en heb direct licht aangedaan.

Ik denk dat mijn vrouw en ikzelf aan een heel nare ervaring zijn ontsnapt! Dus ik heb mijn lesje wel geleerd, niet overladen en geen grote parkings om te overnachten!
Al bij al was het een mooie vakantieweek!

Groetjes, Dirk


Laatst bijgewerkt door Luc & Chris op 08 nov 2015 10:07, in totaal 1 keer bewerkt.
Tekst leesbaarder gemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 21 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling