CAMPERSITE.BE

Hét forum in verband met Motorhomes
Het is nu 02 mei 2024 14:09

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Forumregels


Klik hier om de forumregels te lezen.




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: In m'n Sas mod. vergadering 2016.
BerichtGeplaatst: 08 apr 2016 14:29 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 feb 2005 06:51
Berichten: 35374
Woonplaats: Houthalen en meestal onderweg naar...
Afbeelding

Jaarlijkse martelaars vergadering,
er is veel te bespreken, veel te onderhandelen, veel gebeurtenissen om onder de loep te nemen en over te vertellen, veel dromen die we graag zouden realiseren, zaken die we zouden willen aanpassen, veel ideeën, veel suggesties hoe onbelangrijk of hoe lumineus ze klinken en dit weekend zouden ze aan bod komen.
Eigenlijk min of meer een kopie van de vergadering van het jaar daarvoor maar met enkele nuances en wat bijkomende maar niet minder onbelangrijke items.
We vertrokken vanuit Houthalen met dossiers van een tiental cm dik... daarin veel goede suggesties en interessante allerhande tips van forumgebruikers plus nog enkele voorbeelden van verwensingen van allerlei aard, van leerzame positieve kritiek tot niet nader te omschrijven laster.

Afbeelding

Het eerste wat we doen is ons installeren op de dit jaar gekozen locatie te Sas van Gent dit wegens een totaal andere wending van hobby van een van onze collega moderator, ze hebben hun motorhome namelijk ingeruild voor een yacht Saint Tropez-gewijs waardig. We parkeren op de camperplaats zonder voorzieningen genaamd 't Eiland. Hier zouden we met een deel van de collega moderators bij elkaar komen, elkaar troosten, schouderklopjes geven, strategieën bedenken hoe we minder tegen ons voeten zouden krijgen van onze wederhelften wegens de uitgebreide tijd dat we spenderen aan deze ondankbare hobby, onze harten luchten, het verbeteren van het forum, een zeer emotionele en inspannende bijeenkomst kortom.
Deze hartelijke bedoening begon exact om 11h, aperitieftijd aan het bescheiden zonnige terrasje van café De Rijnvaart aan de Stationsstraat dat ondanks het reclamebord tegen de gevel met als opschrift Heineken toch nog over een uitstekende Belgische bierkaart beschikte.

Afbeelding

We bestelden een Duvel tripel hop, ik bedoel ik bestelde zo eentje en mijn collega moderator Harmony ook iets van een goede kwaliteit in afwachting van de komst van de rest van de vrijwillige slachtoffers.
Onze wederhelften een droge witte wijntje als ik mij nog goed herinner, het kon ook iets ander geweest zijn
Van hieruit aan de Westkade is Sas van Gent volgens mij vanuit zijn mooiste kant te bewonderen, dit kwam onder meer ook door het schitterend weer met een prachtige blauwe hemel. Water en bootjes zijn een prima combinatie zeer tot mijn tevredenheid dit om wat leuke plaatsjes met mijn kodaksken te kunnen schieten.

Afbeelding

De eerste gesprekjes als gewoonlijk waren van oppervlakkige aard, we waren voorlopig ook maar met twee koppels en dan weten wel jullie waarover de onderwerpen gaan in afwachting van het ernstige werk, de kinderen, kleinkinderen, de hondjes, het drukke en stresserende leven van een gepensioneerde enz enz. Koetjes en kalfjes dus.
De volgende moderator in aantocht was nancyeddy gekend onder de voormalige nickname toeterke, waarschijnlijk gekozen wegens bewoner van de hoofdstad met de grote parking maar daar ben ik niet zo 100% zeker van. Iets later kwam Ikkel aan ter hoogte van het schip van Luc & Chris en liet ons weten wanneer dat we het bootje zouden komen bezichtigen.
De dranken in de frigo zijn koel tekst hij ons...niet veel later waren we daar. Een mens heeft wat motivatie nodig.
De trotse nieuwe eigenaars van de yacht leidden ons rond van bakboord tot stuurboord, van machinekamer naar kombuis en lieten ons zoals je op veel goede onderhouden yachten elders ziet op het prachtig geverniste terras aan dek plaatsnemen, waren het uiteindelijk de drankjes of de lichte deining van de yacht ik voelde mij redelijk onstabiel en dit nog voor de harde onderhandelingen zouden beginnen.
Waarschijnlijk lag het aan het rollen van het schip of het enige gedronken pintje eens aan wal was het meteen over.
Helderheid voor de onderhandelingen is het motto!
Even later waren we op weg via enkele suggestieve plaatsjes naar de onderhandelingszaal, de conferentie begon stipt om 15 h, onder een aangename sfeer met bijhorende muziek( we zaten weer in café De Rijnvaart) dit in alle rust en afzondering, de partners waren op zoek naar een eetgelegenheid om tegen het einde van de zware onderhandelingen het innerlijke te verzorgen met een eenvoudige sobere en bescheiden maaltijd.

Afbeelding

De sfeer ging alternerend van aangenaam naar ietwat harde onderhandelingen, het werd een zaak van compromissen sluiten en toegevingen doen, het één werd tegen het andere afgewogen, naarmate de akkoorden in een goede plooi vorderden schakelden we natuurlijk over van plat of bruisend water naar iets sterkers genre Duvel voor mij, het meeste was in kannen en kruiken en eindigde in een algemene consensus. De rest van de gesprekken vloeiden rijkelijk.
De neuzen wezen allemaal naar eenzelfde richting, die van de bierkaart...
Natuurlijk is deze fase nu gewoon een start naar iets groters indien alles naar wens zou verlopen, tot nu toe is het dus ultrasecret.
Sas van Gent werd een aangename weekend, enkele probleempjes zijn eindelijk in een fase van oplossing gekomen, verdere zaken zijn ondertussen met de grote baas besproken. Ik geef toe Zwerfautosite is een log ding, eer dat er beweging komt of veranderingen moet men met geduld werken zeer veel geduld en hoop hebben dat alles in de juiste plooien valt op het juiste moment
Waterloo, Take a Chance on Me...I did it my way, Dreams to Remember, allemaal inspirerend tijdens de gesprekken!

Afbeelding

Veel gebeurd op een traag tempo achter de schermen maar we komen er wel op termijn, traag maar gestaag. Het team is één, de sfeer zit goed.
Over Sas van Gent tot slot. De plaats uiteindelijk is er eentje met voldoende horeca en winkeltjes om aan ieders behoefte te voldoen, een leuke plaats om het een en ander te ontdekken, leuke en pittoreske hoekjes om te bewandelen. Een gedoogbeleid wordt er gehanteerd door de gemeente wat een pluspunt is, meer hebben we niet ontdekt wegens tijdsgebrek, ondanks de plaats geen voorzieningen heeft is dit een aanrader.
Bedankt voor het lezen, graag een kaarsje voor al onze wensen die hopelijk voor iedereen ten goede komt.
Liliane en Franco Gasparella.

_________________
Forumtips klik hier


Omhoog
 Profiel  
 
WAARSCHUWING

Deze thread heeft 27 replies

Je moet een geregistreerde gebruiker en/of ingelogd zijn om verdere reacties te lezen.


Registratie is eenvoudig en automatisch
Omhoog
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
phpBB.nl Vertaling